Forum Fysiomanueel

Vragen en antwoorden over (sport)
   fysiotherapie, manuele therapie
   en bekkentherapie
Logo
21 Mei 2012, 19:15:28 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Momenteel geen nieuws

Startpagina   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Auto Ongeluk  (gelezen 10573 keer)
0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic.
susanneH30
Gast
« Gepost op: 08 Januari 2008, 12:32:12 »

hoi allemaal!

ik heb op 2 januari in duitsland een auto ongeluk gehad.. meteen had ik last van mijn rug.. ben niet met de ambulance meegeweest omdat het op dat moment wel mee veel.. echter de volgende dag had ik heel veel pijn aan mijn onderrug,nek en schouders.. en nu doet mijn rug nog meer pijn dan 3 januari.. alleen dan helemaal... ook mijn nek en schoduers doen erg veel pijn.. maar de pijn in mijn rug zorgt er voorak voor dat ik niet kan slapen..
4 januari ben in wel bij de ha geweest die vond het niet nodig om een rontgenfoto te maken omdat mijn wervels volgens hem gewoon recht stonden.. de pijn moet van de klap komen en van enkele kleine spierscheurtjes in mijn rug... heb hiervoor  daclofinac ( pijnstillers) en diazepam (spierontspanners) gehad.. maar desondanks.. weet ik nog geen raad met de pijn...
Ook in de auto.. met al die hobbeltjes... dat doet zo'n pijn.. word er radeloos van... en slaap 's nachts weinig.....
wel ben ik gelijk begonnen met werken.. het weekend.. 4 uurtjes op at daarna wistik helemaal niet waar ik het zoeken moest.. het beste voor de pijn is even ligggen, dan even lopen en dan zitten enz...
maar goed moet zo blijven door klungelen tot vrijdag en als het dan niet beter is naar de fysio...

mijn vraag:

* kan een spierscheur zoveel pijn veroorzaken?
* moeten er echt geen rontgenfoto's worden gemaakt?
* wat gaat een fysiotherapeut doen?
* hoe lang kan dit duren?

alvast bedankt

susan
bossie
Gast
« Reactie #1 Gepost op: 08 Januari 2008, 13:16:02 »

hallo Susanne , bij deze een antwoordt op je vraag. of een spierscheuring zo pijn kan doen ? ja!
ik heb de eerste week na mijn ongeluk (in 2000 ) fysio gekregen na 2 dagen. ben toen op vakantie gegaan (was al geboekt ) kon geen kant op , zoveel pijn dus weinig aan de vakantie gehad. daarna terug naar de huisarts en die heeft direkt een scan laten maken. doordat ik veel last had van hoofdpijn. ik was daarbij ook suffig en ongeconcentreerd. ook lezen gaf problemen. uit de scan bleek dat ik een flinke whiplash had en mijn nekwervels beschadigd waren. ik ben nu 7 jaar verder en heb er nog elke dag last van.
ik raad je aan zeker aan te dringen op foto's maken. mochten je klachten lijken op die ik had zou ik aandringen op een scan. ik wens je heel veel beterschap en sterkte. wees voorzichtig bij alles wat je doet. groet, Ria Smiley  
susanneH30
Gast
« Reactie #2 Gepost op: 08 Januari 2008, 13:47:19 »

hoi ria,

bedankt voor je reactie! heb gelukkig geen last van hoofdpijn.. wel kost t mezelf meer moeite om te consentreren...
Ik had wel al aangedrongen op het nemen van een rontgenfoto.. maar de huisarts vond dit niet noodzakkelijk aangezien mijn wervels recht leken te staan...
bedankt voor je tips.. en voorzichtig doen doe ik zeker zit weinig anders op..

groetjes susan
heltje
Gast
« Reactie #3 Gepost op: 09 Januari 2008, 13:46:56 »

Hoi Suzanne, ook ik heb door een auto ongeluk een whiplash opgelopen en heb precies dezelfde klachten dan jou. Bij mij begonnen deze pijnklachten later en het is nu bijna 2 jaar geleden niet om je flauw te maken maar blijf er zoveel mogelijk werk van maken.
Mijn huisarts heeft me nooit serieus genomen en dacht dat het bij mij "tussen de oren zat"kortom zag me niet voor vol aan.
Vanaf Juli 2007 is bij mij het balletje aan het rollen gegaan en werd ik doorgestuurd naar een revalidatiearts.
Drie verschillende therapieen verder heb ik nog steeds pijn.
Als je verder nog vragen hebt lees ik het graag van je.

Groetjes Heltje  
susanneH30
Gast
« Reactie #4 Gepost op: 09 Januari 2008, 14:30:13 »

hoi heltje,

schrik echt van je verhaal.. dat het zo lang duurt en dat je niet serieus word genomen..
moet vrijdag wel even contact opnemen met de ha en dan stuurt ie mij door naar de fysio en dan zal ik het balletje van rontgenfoto's laten maken nog maar eens opgooien..
want ik kan nu niet werken... en dat vind ik toch wel erg vervelend..
hoop dat het bij jou snel beter gaat nu.. en als ik vragen heb dan hoor je het zeker

bedankt..

susan

BobbyRoss
Gast
« Reactie #5 Gepost op: 23 Oktober 2008, 20:12:58 »

Misschien wel al wat laat, maar hoe gaat het nu met jullie?

Ik reageer even, omdat ik nu 8 jaar zit met deze rommel en ik zie dat er constant word gezegd dat er geen foto's gemaakt hoeven worden, omdat je wervels recht staan.

Nou ik weet dus uit ervaring dat je wervels altijd een bepaalde flauwing hebben. Dus ze kunnen wel recht staan in de vorm van links en rechts, maar hoe zit het met de stand van bovenaf gezien?
Moeilijk uit te leggen. O ja!!! Van het zijaanzicht gezien.
Je nek moet als je iemand van de zijkant ziet in een boggeltje staan. Staat deze recht is het niet goed.

Hoop dat het een beetje duidelijk is en dat anderen er eventueel wat aan kunnen hebben.

Rob
sharon06
Gast
« Reactie #6 Gepost op: 08 Augustus 2009, 21:51:53 »

hallo, ik heb voor 4 weken terug een aanrijding gehad met een camper. echt geweldig. die mevrouw wilde eerst naar rechts, en ging toch maar naar links, zonder te kijken en de richting aan te doen. mijn man reed, ik zag het al aan komen, dus keek naar rechts, verstijfde automatisch, en dan die klap er dan nog bij. die zelfde avond moesten we nog naar de huisartsen post, kon niks meer. zelfs licht kon ik bijna niet verdragen. toen ik het tussen door een paar dagen goed gegaan, en nu weer last van, kan weer geen licht verdragen, behoorlijk last van mijn hoofd, ogen doen zeer als ik ze beweeg, nek rug, schouderbladen doen zeer. en ondekte net een bultje in mijn nek aan de linker kant, bij mijn nek haren. wat moet ik doen, en ja wat kan ik doen. want zou graag wat meer willen doen, ik heb ook nog 2 meiden van 3 en van 6 maanden. dus die vragen best nog wat aandacht. please help me alsjeblieft.
dalila
Gast
« Reactie #7 Gepost op: 17 Oktober 2009, 12:06:55 »

hallo ik heb in 2007 een autoongeluk gehad waarna ik een whiplash heb opgelopen heb 6 maanden moeten revalideren in het zieken huis en ergotherapie ondergaan ,na 1.5 heb ik er echt op aangedringt dat er nu echt iets moest ,ik had erge hooftpijn en nek klachten was duizelig krachtsvermindering in me rechterarm en noem maar op .de arst kwam op een facet denervatie {zenuwblokkade}dat zijn kleine naaldjes die in de ok in je nek worden geplaats en een warmte bron erop wordt gezet je krijg ook nog stroomstootjes ,het klink allemaal pijnlijker dan het is maar het doet minderpijn dan 2 jaar met de pijn van een whiplash te lopen, en je raad het nooit na 3 weken klachten vrij dit is echt een aanrader voor iedereen met deze klachten zit ,maar goed ik had nergens meer pijn tot dat ik op 26 augustus 2009 weer een ongeluk kreeg was net 4 maanden genezen van me eerst ongeluk ik weer door een hel maar even naar de arst en hopen dat ze weer het zelfte kunnen doen
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar:  

Het Forum Fysiomanueel is een onderdeel van de website Fysiotherapeutisch Centrum Knieriem en van Bergen | disclamer