Forum Fysiomanueel

Vragen en antwoorden over (sport)
   fysiotherapie, manuele therapie
   en bekkentherapie
Logo
21 Mei 2012, 19:17:06 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Momenteel geen nieuws

Startpagina   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1] 2 3 ... 5   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Duizeligheid, Nekpijn, Schouderpijn  (gelezen 171461 keer)
0 geregistreerde leden en 5 gasten bekijken dit topic.
Ingrid
Gast
« Gepost op: 07 Januari 2005, 16:04:29 »

Pff, wat scheelt er toch?
Voel mij al een maand zo duizelig. Geen draaiduizeligheid maar eerder een dronken gevoel.
Heb pijn in nek, beide schouders en bovenzijde rechterarm.
Voel mij duizelig in rechte positie en als ik mijn hoofd beweeg. 's Morgens bij opstaan heb ik een verdoofd en drukkend gevoel in achterhoofd en nek.
Ben al tweemaal naar huisarts geweest en deze wijdt het telkens aan stress.
Ben vandaag naar een KNO-arts geweest maar deze vindt niet direct iets en verwijst mij door naar een fysiotherapeut omdat ik ook klaag van mijn nek en arm.
Zou dit de goede weg zijn? Ben echt hopeloos omdat vooral dat dronken gevoel mij enorm belemmert in mijn werk.
Herkent iemand deze symptomen?
Frank v A
Gast
« Reactie #1 Gepost op: 08 Februari 2005, 14:38:02 »

Hoi,

Ik heb ogenschijnlijk dezelfde klachten zoals jij ze beschrijft.
Vooral ergens tussen mijn schouderbladen zit het erg fout!
Daarbij heb ik "trekkend" gevoel in mijn oksels en tintelingen tot in mijn handen.
Duizelig ben ik altijd!!
Nu ben ik laatst flink gekraakt door een manueel therapeut, wat volgens mij niet echt bevordelijk bleek mbt mijn klachten. Het werd alleen maar erger.
Toen na vele bezoeken en ondertussen heel wat jaren verder de huisarts toch eens duidelijk gemaakt dat het toch echt niet goed is met mijn nek/rug en erop aangedrongen om foto's te maken van mijn rug/ nek.
Nu blijkt na het eerste onderzoek (nog erg pril) dat ik een versleten nek heb vergelijkbaar met iemand van een jaar of 70/80. Daarbij zit er nog een ernstige vernauwing van de zenuwbanen tussen de 4e en 5e wervel.
Nu heeft die eigenwijze huisarts ook nog eens een deel van mijn nek laten fotograferen waar juist weinig klachten vandaan komen. (bovenste 7 wervels).
Dus afgelopen maandag wederom foto's laten nemen van de rest van nek/rug.
Al met al erg spannende tijd omdat volgens mij het slechtste bericht nog moet komen,    opereren!!!!

Iemand nog meer ervaring met deze klachten?

Gast_Yvonne
Gast
« Reactie #2 Gepost op: 01 Maart 2005, 10:19:01 »

Hallo
Ik heb precies dezelfde klachten al jaren. Ook mijn nek is versleten en hier ben ik pas recentelijk achter gekomen. Nekwervels kunnen niet vervangen worden, dus moet er op de een of ander manier mee leren leven. Ik ben door de huisarts naar mensendiek gestuurd om doormiddel van een betere houding minder last te krijgen. Ben er nu net één keer geweest en heb van die paar kleine oefeningen het hele weekend meer last gehad dan anders.

gamba
Gast
« Reactie #3 Gepost op: 20 April 2005, 11:49:17 »

Ik ben vandaag vanwege RSI klachten (hand, arm. schouders) naar het ziekenhuis geweest. Er is een zenuw blokade aangebracht.

Op het rontgen apparaat werd ook zichtbaar dat mijn 4e en 5e wervel slijtage plekken hebben (ik ben 34 jaar).

Graag zou ik willen weten wat ik kan doenom toenemende slijtage te voorkomen. Ik sporten enz nog wel verstandig?
Nele
Gast
« Reactie #4 Gepost op: 02 Juli 2005, 12:32:00 »

Hallo, Ben 24 jaar en heb al een aantal maanden
hoofdpijn bij mij zit de pijn achter mijn rechter oor
en straalt uit naar nek en schouders. Als ik s'morgens
opsta voel ik me goed tot na een klein uurtje dan krijg ik
weer hoofdpijn. Durf er thuis niet meer over praten want
ze zeggen dan steeds dat dit van de stress verder komt
ben ook vlug moe en zeer duizelig ;
Heeft er iemand bij deze klachten ook nog wat pijnlijke klieren???
ben heel bang weet niet meer wat ik nog moet doen.

Gast_Linda
Gast
« Reactie #5 Gepost op: 07 Juli 2005, 13:23:33 »

Ik kan jullie een handje geven. Ik heb net bij stuitje ook een stukje neergezet. Ik ben een aantal jaar geleden gevallen en daarbij een nek en lendewervel beschadigd.

Ik heb altijd zere schouders, nek en rug vooral mijn "centrum" (die bult onder je nek waar alle spieren samenkomen tussen je schouderbladen).

Het is erg vervelend en ik ben de laatste tijd steeds vaker duizelig. Vorig jaar is een vriend van mij geholpen aan een hersentumor, en dat is iets waar ik gewoon bang voor ben. Dan denk ik straks heb ik dat ook, gewoon omdat je continue pijn in je hoofd, nek en schouders hebt.

Ik kan er dus over meepraten.... Naar de dokter ga ik er al niet meer voor want die begint toch altijd dat er niks aan te doen is of dat het tussen mn oren zit (ja dat zit het ook maar niet psychisch).

Heeft geen nut dus, ermee leren leven....

Ik ga elke maandag naar een handoplegger. Die geeft me energie en masseert mijn nek tot mijn stuitje elke week los, dan gaat het weer een paar dagen iets beter.

groetjes Linda (arjolinda@hotmail.com)
Sabrina
Gast
« Reactie #6 Gepost op: 13 Juli 2005, 10:59:42 »

Ik heb dus dezelfde klachten en het erge van alles is dat mijn werkgever me niet geloofd, ik heb heel veel pijn rond mijn nek, schouders en rug.

Ik werk in een kaas en vleeswaren winkel en dat is erg zwaar als je een kaas van 10 kilo of meer moet tillen.

Wie heeft er door zijn pijn ook problemen met zijn werkgever en hoe hebben jullie dat opgelost.

Ik ben pas 26 en heb al meer dan 10 jaar last van me heupen, dat is door getrokken naar me onderrug en het zit nu in me schouders en me nek.
Ik word er erg moe van, en niks help, geen medicijnen, geen mensendiek, geen fysio echt niets.

Ik was 13 toen ik te horen kreeg dat ik maar met de pijn van me heupen moest leren leven, toen ik eenmaal dacht oke het is niet anders begon de rest te spelen.

Sabrina(sabrina1033@hotmail.com)
Kate
Gast
« Reactie #7 Gepost op: 26 Juli 2005, 23:02:16 »

Ook ik heb pijn in mijn hoofd, dit komt volgens mij vanuit mijn nek. Ook mijn schouders zijn keihard en zitten helemaal vast. Als ik naar de fysio geweest ben en hij heeft me gekraakt en gemasseerd is de pijn weer even weg. Maar de tijd waarna het terugkomt is steeds sneller.
Een aantal jaren geleden is het begonnen met pijn in mijn heup/rug. Mijn heupen staan ook altijd scheef en moeten dan rechtgezet worden. Ik weet niet of dit nu verband houdt met de klachten in mijn nek.  
inge
Gast
« Reactie #8 Gepost op: 01 Augustus 2005, 23:00:15 »

Hoi Ingrid,

Ik herken precies je klachten. 3 weken geleden voor het eerst een aanval van duizeligheid gehad en nu sinds gisteren weer en voel me de hele dag al draaierig. Het gebeurd s nachts tijdens het omdraaien en wordt dan overvallen door draaiduizelingen die gelukkig kort aanhouden. Ook dat dove, drukkende gevoel in nek en op mn achterhoofd is erg typerend. Ben vandaag dus op internet aan het rondzoeken wat dit kan zijn. Ik kom uit op positieduizeligheid (DPPB) omdat klachten te maken hebben met een bepaalde positie, omdraaien van hoofd of lichaam etc.
Heeft iemand ervaring met een behandeling bij de fysio voor deze klachten?? Er schijnen nl oefeningen voor te zijn. Ik hoop echt dat dit snel overgaat want ik voel me er erg beroerd door (zie er tegenop om zo te gaan slapen, omdat het me nu steeds snachts is overkomen...)
Iemand adviezen?
groetjes Inge
Rolf Adena
Gast
« Reactie #9 Gepost op: 02 Augustus 2005, 12:01:46 »

Hallo, ik ervaar dezelfde klachten die omschreven zijn door Ingrid. Daarbij heb ik ook nog last van hevige pijnen in de aanhechting van de pezen bij de schedelbasis. Bij mij is de diagnose gesteld van een cervicale myeopathie, een vernauwing van mijn wervelkanaal ter hoogte van C4/C5.
Deze diagnose heeft anderhalf jaar op zich laten wachten mede doordat de huisarts het afdeed met de diagnose stress.
Op dit moment ben ik in afwachting van een operatie maar ik kan geen neurochirurg vinden die mij wil opereren vanwege mijn overgewicht. Dhr. v/d Berghe uit het Clara ziekenhuis heeft een probleem om mij te opereren vanwege mijn gewicht.
Ik wacht nu dus nog steeds en dat is al een jaar zo !
Rene Schuurman
Gast
« Reactie #10 Gepost op: 24 Augustus 2005, 19:58:36 »

Hallo hoofdpijn lotgenoten,
Ik herken veel van deze verhalen, ook ik heb vaak last van hoofpijn en duizeligheid.
zo erg dat ik in mijn bed niet meer op mijn rug kan liggen, ik krijg dan acuut hoofpijn.
Ik ben reeds bij fisotherapeut en chiropractor geweest, maar bij beide geen succes.
Ook ben ik geweest bij mensendieck, dit duurde erg lang, en ben daar in afgehaakt.
Dit had ik misschien niet moeten doen, ik loop namelijk met mijn hoofd iets voorovergebogen.
Hierdoor staan de pezen die mijn hoofd op zijn plek houden onder spanning.
Dit probleem kan worden opgelost bij mensendieck.

Rene Schuurman
lian .van dolder
Gast
« Reactie #11 Gepost op: 25 Augustus 2005, 20:18:17 »

hoi met lian ben 39 jaar oud heb zeven versleten nekwervels heb fysio mensendiek en chiropr gehadt niets geholpen wie heeft raadt voor my gr lian :sunsad:  
andre warren
Gast
« Reactie #12 Gepost op: 19 Oktober 2005, 10:58:52 »

Ik heb een uisteksel in een van mijn nek wervels tussen c5 en c6 het botje drukt iets tegen zenuwe baan . ik heb nog geen uitvals klachten in arm of kracht verlies. wel heb ik een tintelende gevoel in handen en wat pijn in schouder misschien door uitstralings effect? gezocht neuroloog in vu zieken huis en hij zij dat het niet noozakelik was om meteen te laten operereren. tenzij pijn heel erg is . maar ik ben bang dat het eventueel erger wordt . maar ik ben een beetje in de waar en weet niet wat verstandig is.
Lailai
Gast
« Reactie #13 Gepost op: 02 November 2005, 22:22:43 »

Hoi ik heb al 10 maanden last van nek schouderklachten ik ben al naar de mensendieck geweest maar dat hielp niet en loop nu 2x bij de fysiotherepeut dat ook niet helpt hij masseerd het en thats it. Hij zegt dat het een vernauwing is van mijn monnikskapspier is die de zenuwvaten van mijn arm afkneld, daardoor heb ik in me arm een doof en tintelend gevoel en mijn arm geeft een stijf en verzuurd gevoel waar ik erg moe van word.  Ik weet dat fysio niet gaat helpen en kies voor acunpunctuur ik hoop echt dat dat helpt. Verder probeer ik meer info te krijgen via internet wat ik kan doen als acunpunctuur niet helpt. Helpt manueeltherepeut hiertegen? Wij weet hier de vraag naar ik word zo moe van mezelf. :wacko:  
Sjaan
Gast
« Reactie #14 Gepost op: 21 November 2005, 12:28:16 »

Hallo iedereen (en met name Ingrid),

Ik heb nu sinds 4 weken last van mijn nek en een probleem met mijn gezichtsvermogen. Wat betreft mijn nek: een zeer gespannen gevoel, ik heb dan ook moeite om mijn nek te ontspannen. Het trekt helemaal door naar mijn voorhoofd over het midden van mijn hoofd. Soms voelt het alsof mijn nek mijn hoofd niet meer kan dragen. Daarbij heb ik tegelijkertijd problemen gekregen met mijn gezichtsvermogen. Dit houdt in dat ik het gevoel heb alsof mijn ogen niet stilstaan als ik me concentreer op iets waarnaar ik kijk. Het is niet echt draaiduizeligheid maar meer een gevoel alsof de inhoud van mijn hoofd beweegt met name mijn ogen. En dit 24 per dag. Soms heb ik het iets minder, dan alleen last op verre afstand maar op slechte momenten heb ik het met alles waar ik naar kijk. Volgens mijn huisarts is het een virus. Ikzelf denk dat er ook iets niet goed zit in mijn nek. Wie herkent dit? Ik heb mijn klachten via e-mail ook voorgelgd aan een chiropractor en wacht op zijn reactie. Ben benieuwd.
Groetjes en sterkte allemaal.
Pagina's: [1] 2 3 ... 5   Omhoog
  Print  

Ga naar:  

Het Forum Fysiomanueel is een onderdeel van de website Fysiotherapeutisch Centrum Knieriem en van Bergen | disclamer