Hallo mensen,
Heb nu bijna een jaar geleden mijn snowboard ongeluk gehad waarbij ik mijn C4-wervel gebroken had.
In eerste instantie werd dit niet gezien op de beroerde rontgenapparatuur in Tignes (Fra).
Volgens de arts in Tignes was mijn wervel 'dislocated' en kon ik er -als de pijn t zou toelaten- gewoon weer mee snowboarden na een dag of 3.
Zo gezegd zo gedaan (ik was gevallen op dag 2) dus ging ik dag 5 weer voorzichtig mn plank op. Pijn was redelijk te harden en wilde natuurlijk weer boarden!
Had al snel in de gaten bij de eerste afdaling dat het mis was. Behoorlijke pijn en ben dus gestopt na die afdaling (gelukkig niet onderuit gegaan!
Eenmaal in Nederland bleek na een CT scan mn C4 gebroken te zijn.
Week of 10 met een harde brace gelopen. Mocht niet af. Daarna een week of 6 met een softbrace welke ik aan het eind rustig af mocht bouwen. Was allemaal even wennen, maar nu heb ik er steeds minder last van.
Ben ook een fervent kitesurfer..... en ben daar een maand of 4 later alweer mee begonnen. Heb er net een weekje kitesurfen in Fuerte Ventura opzitten.... paar keer HARD

onderuit gegaan... daarna even dagje rust...... nix aan de hand.
Ga over een weekje weer snowboarden in Oostenrijk voor een week. Wat ik er wel van heb geleerd is minder hard te gaan. Ik viel op hoge snelheid en landde op mn hoofd (helm mocht niet baten).
Mailen voor vragen/opmerkingen or whatsoever kan altijd!!
beterschap voor degenen die aan het revalideren zijn!!!
gr
Thijs