Hallo, ik ben Laura. Ik ben 17 jaar.
Ik heb op zondag 31 augustus een lullig ongeluk gehad waardoor ik nu ook met een halo vest loop.
Het was die avond al redelijk donker maar ik wilde toch nog even zwemmen. Dus ben ik met een vriend van mij nog naar een soort riviertje gegaan. Wij komen daar al jaren.
We doken er samen in. Ik raakte met mijn hoofd de bodem omdat ik op een ondiep stukje was gedoken.
Vanaf dat moment voelde ik vanaf mijn borst tot mn tenen niets meer.
Die vriend pakte me vast en heeft me heel voorzichtig op de kant geholpen en 112 gebeld.
Na ongeveer 10 minuten arriveerde de politie. De ambulance kwam pas na 30 minuten.
Ik kreeg een nekkraag om en werd op een soort plank vastgebonden, en werd daarna naar het Dijkzigt(heet inmiddels Erasmus MC) gebracht.
Eenmaal in het ziekenhuis zijn er erg veel röntgenfoto's gemaakt. Na ongeveer 3 uur kreeg ik pas pijnstilling.
Er was geconstateerd dat mijn nek op 2 plaatsen gebroken was. C1 en C7. C1 was op 2 plaatsen gebroken en C7 was grotendeels verbrijzeld.
Op maandag heb ik een contragewicht aan mn hoofd gekregen, aan de beugel die in je hoofd wordt vastgemaakt voor het halo vest. Hiermee heb ik tot donderdag gelegen. Toen ben ik geopereerd aan C7. Deze hebben ze grotendeels verwijderd en een kunst wervel in geplaatst. Deze is vastgemaakt door middel van een ijzeren plaatje aan de omringende wervels. Tijdens de operatie is ook het halovest bevestigd.
Na de operatie is het heel snel gegaan. Na 2 dagen ben ik weer gaan staan. En 5 dagen na de operatie mocht de morfine pomp eraf.
Zaterdag 13 september was ik weer thuis.
Heb dus nu al 2,5 maand het halo vest. Ben de dagen aan het aftellen. Hij mag er (mits alles goed gaat) 3 december vanaf.

Ik hoop dat het herstel erna ook vrij snel gaat.
Groetjes Laura.