Forum Fysiomanueel

Vragen en antwoorden over (sport)
   fysiotherapie, manuele therapie
   en bekkentherapie
Logo
21 Mei 2012, 19:26:25 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Momenteel geen nieuws

Startpagina   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: misselijkheid maanden na nekoperatie  (gelezen 6296 keer)
0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic.
mart1000637
Gast
« Gepost op: 22 September 2009, 11:43:10 »

Hoi,
ik ben 4 maanden geleden geopereerd aan mijn nek c6c7 tussenwervelschijf vervangen. Nu heb ik nog steeds klachten. Pijn in mijn nek, maar vooral last van misselijkheid
speciaal 's ochtends bij het  wakker worden. Ik hoef niet over te geven. Maar de hele dag door een gevoel van misselijkheid. Dat is echt bijzonder vervelend, op zijn zachtst gezegd. Ik gebruik Gabapentine tegen de pijn in mijn schouders en bovenarmen. Mijn operatie zag er goed uit ook op de MRI nadien, maar ik blijf klachten houden. Wie heeft dit ook gehad?

Er zit wel wat slijtage in mijn nek omdat het verwijderen van de hernia niet zo eenvoudig was. De hernia zat  in mijn ruggemerg aan de binnenzijde zodat het van de voorkant kon worden geopereerd. Daarbij hebben mijn zenuwen natuurlijk wel een tik gehad denk ik.

Ben wel wat depressief de laatste tijd door alle lichamelijke ongemakken. Maar volgens mij komt de misselijkheid daar toch niet van.
Als ik mij 's ochtens bij het opstaan even goed uitrek, met name de schouders en nek, dan zakt de misselijkhied toch iets en moet ik in ene helemaal niet meer zo erg boeren als dat ik anders 'sochtends wel doe.(sinds de operatie)
Sinds een kort fietstochtje (5 km) zijn ook mijn benen wat zwaarder (zo voelen ze aan). Al met al net of er nog iets klem zit hier of door. Weet iemand van jullie of je zonder chirurgisch ingrijpen iets kan doen aan een zenuwbeknelling in  je nek? Een blokkade of iets dergelijks of therapie of medicijnen? Ik hoor graag jullie ervaringen
met een nekhernia en operatie daarna.
gr. Mart
troosje
Gast
« Reactie #1 Gepost op: 24 November 2009, 17:41:00 »

hai Mart

de misselijkheid kan misschien met medicijngebruik te maken hebben? of ruggenprik gehad?
daar kan men nl zeer lang last van hebben,
wat betreft het doorstromen( opheffen van blokkade )weet ik misschien wél wat:
Cranio Sacraal therapie deze is volledig teogespitst op de gehele wervelkolom.
ik werd zelf hier enige tijd geleden op geattendeerd en heb inmiddels 1 behandeling ondergaan. dus nog niet veel ervaring, maar ik heb er een heel goed gevoel bij!
 ik weet wel uit ervaring, dat  alles in deze situatie Alles de moeite van het proberen waard is.zo kom je erachter wat goed voor je is, bezig blijven we leven in een land met veel medische oplossingen en gelukkig niet alleen in tabletvorm!
Mensendieck-Oefentherapie heeft ook mooie eenvoudige bewegingen en ondersteunt het zelfherstellend vermogen van het lichaam.gewoon ns bellen en je situatie voorleggen
lieve groet
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar:  

Het Forum Fysiomanueel is een onderdeel van de website Fysiotherapeutisch Centrum Knieriem en van Bergen | disclamer