Forum Fysiomanueel

Vragen en antwoorden over (sport)
   fysiotherapie, manuele therapie
   en bekkentherapie
Logo
21 Mei 2012, 19:29:13 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Momenteel geen nieuws

Startpagina   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Zoveel pijn in rug en nek..en nu??  (gelezen 3324 keer)
0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic.
joofel
Gast
« Gepost op: 16 Juni 2010, 14:43:50 »

Dag allen, ik hoop hier wat steun tips/adviezen te kunnen krijgen..

De situatie:
Sinds jaren heb ik al last van mijn rug..dan is het een tijd weg, dan komt het weer. Voor jaren terug al eens fysio gehad, met weinig resultaat. Dus laat maar zitten, want het ging wel.
Het gaat om de bovenrug tussen de schouderbladen, en iets hoger wat uitstraalt naar mijn schouders, en naar de nek en hoofd. Dus heel veel hoofdpijn. Ben soms duizelig, maar ook knap misselijk omdat het zo'n pijn doet.
Ben hier doodmoe van, en kost veel energie.

Wat ook het geval is, dat het super gevoelig is. Als ik mijn partner vraag mij even te masseren, en hij komt in de buurt rond die plek, zit ik tegen het plafond, niet omdat het dan zeer doet, maar omdat het super gevoelig is..

Sinds vorig jaar is het steeds erger aan het worden.
Wederom huisarts, wederom fysio die de boel manipuleerde, maar behaalde wederom weinig resultaat.
Nu wil de fysio oefeningen met mij gaan doen..maar heb niet het idee dat dat helpt(ben al een tijdje hiermee bezig)

Voor een paar weken terug foto's laten maken, mijn bekken zijn ietwat in-stabiel. Maar de bovenrug toont een lichte bobbel(vergroeiing) aan..En een lichte slijtage.

Fysio geeft ook aan dat hij geen grip heeft op mijn forse pijn. Hij kan deze pijn ook niet helemaal linken met wat de foto aangeeft.
Hij wil mij evt naar een osteopaat doorsturen, of naar een artrokinesioloog

Plaatsvervangende huisarts wl mij aan de valium hebben, maar dat is symptoom bestrijding, en ik wil in 1e instantie dat de oorzaak aangepakt wordt..
Vandaag weer naar plaatsvevangende huisarts(mijn eigen is op vakantie).
Met vele tja, en ..ik weet het niet. Kwam ze tot de conclusie dat ik maar evt naar een revalidatiearts moet gaan.
Omdat zij het eigenlijk allemaal niet weet, twijfel ik eraan of ik daar wel heen moet. Mijn gevoel zegt dat het dat niet is.

Voor nu weet ik niet meer wat ik moet..Ben zo vreselijk moe..en word gek van de pijn.
Pijnstillers als ibuprofen diclofenac mag ik eigenlijk niet, ivm een maagperforatie die ik ooit heb gehad.
Paracetamol helpt uiteraard niet, dus pak ik toch de ibuprofen(met maagbeschermer)Maar zelfs dat is niet voldoende..

Hebben jullie tips/advies??
Is een reumatoloog een optie??

Gr v Joof..
werveltjeChris
Gast
« Reactie #1 Gepost op: 01 Augustus 2010, 10:36:52 »

Hi Joofje,

Zijn er al foto's gemaakt? weten de heren wel waar ze het over hebben?
Ik ben zelf inmiddels een ervaringsdeskundige a.g.v. mijn eigen rug, hiervan heb ik geleerd dat ze er weinig mee kunnen.
Als het puur slijtage is, krijg je pijnstillers en de groeten, zolang je wervels niet lek zijn of tegen de zenuwbaan aan drukken doen ze er niks mee.
Ik weet ook dat operatie een laatste middel is, dan maar pillen, mijn schoonzusje werkt in het MCH, neurologie, zij vertelde mij, als je er aan begint blijft ruim 60% elke paar jaar terug komen voor meer operatie's, en beter wordt het niet, niet doen dus (mijn meneing).

Fysio helpt mij wel, niet dat het beter wordt, maar hij krijgt mijn rug los, minder druk, meer bewegingsvrijheid, kwaliteit van mijn leven gaat hierdoor omhoog, ik ben altijd een beetje deardevil geweest, met hobby's en sporten en zo, maar dat kan ik allemaal niet meer.
Lijkt wel of ik alleen maar leef om te werken en dan uren plat te gaan om weer te kunnen werken.

Houd er rekening mee, doktoren willen aan je verdienen, en verzekeraars willen niks betalen, ken je rechten, maak er gebruik van!!!
Als ik nog wat voor je kan betekenen, hoor ik het wel.
Groeten Chris.
werveltjeChris
Gast
« Reactie #2 Gepost op: 01 Augustus 2010, 10:45:21 »

O ja, wou ik ook nog zeggen, fysio helpt ook mijn spieren trainen, met spieren kan je je rug ondersteunen en stabiliseren.
Geeft weer meer mogelijkheden, ook veel zwemmen, niet snel of lange afstanden, maar schoolslag, en het belangrijkste is dat je de beweging helemaal af maakt, strekken naar voor en achter, armen en benen.
In de gewichtloze omgeving kan je dan zelf je rug recht trekken, voelt ook erg lekker.
Daarna ga ik altijd in het kinderbad (1meter diep) bewegingen maken, strekken rekken en draaien en zo.

Let wel op als je uit het water komt moet je even rustig aan doen, omdat er weer gewicht op je gewrichten komt te staan.

veel geluk er mee.
Groeten Chris.
maaike1990
Gast
« Reactie #3 Gepost op: 15 September 2010, 08:51:22 »

Jaren had ik last van rug en nekklachten. Veel dingen heb ik geprobeerd om ervan af te komen zoals fysio, zwemmen etc. Maar weinig resultaat telkens. Via een tip van een vriendin van mij kwam ik bij de BizzyFit Club terecht, dat zit in Sportstad Heerenveen. Dit is een sportcentrum waar het erg persoonlijk is en veel begeleiding. Voordat je begint heb je een uitgebreide test. Aan de hand van deze test stellen ze een persoonlijk trainingsschema voor je op. Bij mij aangepast op mijn rug en nekklachten. Door de persoonlijke begeleiding zijn mijn rug en nekklachten aanzienlijk verminderd. Ook wordt je elk kwartaal weer uitgebreid getest om eventueel aanpassingen door te voeren in je trainingsschema. Dit is echt een aanrader voor mensen met erge rug en nekklachten!

Groetjes Maaike
Ilady
Newbie
*

« Reactie #4 Gepost op: 01 April 2012, 09:53:26 »

Ik heb zelf wel hele goede ervaringen met de ostheopaat,dus zou je best eens kunnen proberen.
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar:  

Het Forum Fysiomanueel is een onderdeel van de website Fysiotherapeutisch Centrum Knieriem en van Bergen | disclamer