Forum Fysiomanueel

Vragen en antwoorden over (sport)
   fysiotherapie, manuele therapie
   en bekkentherapie
Logo
21 Mei 2012, 19:32:20 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Momenteel geen nieuws

Startpagina   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Discografie onderzoek  (gelezen 2062 keer)
0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic.
Tama
Gast
« Gepost op: 15 December 2010, 22:31:21 »

Hallo allemaal,

Mijn naam is Anita, ben 41 jaar komt uit Holland en heb al ruim 10 jaar last van lage rugklachten.
Toen ik in 2002 (na jaren sukkelen) eindelijk doorverwezen werdt naar een orthopeed kreeg ik van hem te horen dat ik voor 1 jaar een gipscorset moest dragen. Dit zonder een foto of MRI scan gemaakt te hebben. Ook moest ik therapie gaan volgen. De pijn werdt alleen maar erger. Toen heb ik in 2003 een second opinion aangevraagd bij een andere ortopeed. Toen ik een scan kreeg bleken mijn tussenwervels op 2 niveau's flink uitgedroogd te zijn. De L5-S1 was al ver weg en de L4-L5 begon ook. Verschillende malen pijnblokkade's gehad die korte tijd hielpen maar zo toch weer enkele jaren verder getobd samen met medicatie en een lumbotrain corset. Op een gegeven moment hielpen de pijnblokkades's niet meer. Nu sinds enkele maanden ontzettend veel pijn weer in de onderrug en tot 3 keer in 1 maand tijd uitval gehad in rechterbeen. Ook prikkelend gevoel in bil, lies en soms de kuit en doof gevoel in rechter grote teen. Na het maken van een scan bleek de L5-S1 ondertussen helemaal weg te zijn, de L4-L5 was er ook erger aantoe en nu blijkt dat ook de L3-L4 al aangetast is.
In 1e instantie zei de orthopeed dat er nu spijkers met koppen geslagen moesten worden omdat het al lang genoeg duurde en ik alles al geprobeerd had. Na overleg met neurochirurg kreeg ik te horen dat er niet geopereerd werdt en dat ik weer opnieuw therapie moest gaan volgen! Dit omdat er nu geen 2 wervels meer uitgedroogd waren maar ondertussen 3...
Met therapie ben ik jaren geleden al begonnen en ga dit stadium niet nog een keer doorlopen, dus via de zorgverzekeraar in Overpelt België terecht gekomen. Vanmorgen ben ik hier geweest. Het blijkt idd om 3 tussenwervels te gaan op bovenstaande niveau's. Nu krijg ik 22/12/'10 een discografie onderzoek om te kijken van welke wervel(s) de (meeste) pijn nu daadwerkelijk afkomt. Als dit de onderste 1 of 2 blijken te zijn gaan ze ze hoogstwaarschijnlijk vastzetten. Ook bleek de onderste wervel ontstoken te zijn en had ik een vernauwde beenzenuw (geen hernia). Een prothese plaatsen wilde hij persé niet omdat deze na bepaalde tijd vervangen moet worden en dit een levensbedreigende operatie kan zijn. Na dit onderzoek krijg ik nog een botscan om uit te sluiten dat de pijn niet van het bekken afkomt. Heeft iemand meer ervaring met een discografie onderzoek? Dit schijnt zeer pijnlijk te zijn volgens de neurochirurg. Wat kan ik verwachten en hoe gaat het met pijn na het onderzoek?
Hopelijk kan iemand mij helpen.
Alvast bedankt!
katinga
Gast
« Reactie #1 Gepost op: 11 Februari 2011, 12:35:05 »

Hoi Tama,

Ik heb zelf jaren geleden een discografie gehad op 3 niveau's. Lees mijn verhaal maar eens.
Het is idd. geen prettig gebeuren, maar je krijgt med. vooraf, zodat je wat ontspannen bent en pijnmed.
Neem daarna rust en soms heb je last van napijn.
Maar het moet gedaan worden om een duidelijk beeld te krijgen.
Succes en zorg dat je zelf goed op de hoogte bent van de mogelijkheden.
Gr. Katinga
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar:  

Het Forum Fysiomanueel is een onderdeel van de website Fysiotherapeutisch Centrum Knieriem en van Bergen | disclamer