Forum Fysiomanueel

Vragen en antwoorden over (sport)
   fysiotherapie, manuele therapie
   en bekkentherapie
Logo
21 Mei 2012, 19:36:41 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Momenteel geen nieuws

Startpagina   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Doof Gevoel In Voet  (gelezen 31292 keer)
0 geregistreerde leden en 4 gasten bekijken dit topic.
Ed
Gast
« Gepost op: 05 December 2005, 08:13:02 »

Ik heb in augustus een hernia gehad en sindsdien een doof gevoel onder de buitenkant van mijn linkervoet en in  de 2 kleinste tenen van mijn linkervoet. Ook mijn kuitspier werkt niet optimaal. Mijn rugpijn is gelukkig geheel verdwenen en ik kan bijna alles weer doen.
Heeft er iemand ervaring hiermee en hoelang duurt het voordat dat dove gevoel weer wegtrekt.
bedankt alvast.
Ed.
Gast
Gast
« Reactie #1 Gepost op: 23 Januari 2006, 17:21:25 »

Vorige week heb ik een hevige rugpijn gehad,wat nu al weer over is(tot mijn verbazing). Waarschijnlijk ook hernia. Maar nu heb ik precies dezelfde klachten als jij nu beschijft. Alleen zijn het bij 3 tenen ,re zijkant voet en en mn kuitbeen is wat stijf.(verkramt gevoel).Ik kom net weer bij de dokter vandaan . Hij zei tegen mij dat het wel 6 weken kan duren voor dat dove gevoel weer over is,maar het kan ook een onherstelbare schade zijn en altijd zo blijven.Dat wordt afwachten dus. Er heeft een zenuw bekneld gezeten wat dit heeft veroorzaakt. Ook ik ben benieuwd  of er meer mensen zijn die dit hebben. Volgens de huisarts is hier niks aan te doen,het is een rotgevoel.Ik hoop dat er mensen zijn die tips kunnen geven die kunnen helpen.
gr.Margreet
olga
Gast
« Reactie #2 Gepost op: 16 Februari 2006, 13:40:01 »

Dat klinkt allemaal heel vertrouwd. Bij mij merk ik echter ook een verminderde kracht in mijn voet, waardoor ik niet op mijn tenen kan gaan staan. Wat me wel verbaast is de opmerking 'ik heb een hernia gehad', is het mogelijk dat die dan weer zo snel verdwijnt? Bij mij is er afgelopen december een geconstateerd en ik ging er eigenlijk vanuit dat ik daar nog wel een hele poos mee zoet zou zijn. Veel trainen enzo.

Momenteel bezoek ik een osteophaat die op zijn manier weer naar een lichaam kijkt en de oorzaak probeert te achterhalen, en te herstellen.

Zijn jullie nog aan het dokteren, of laat je het op zijn beloop?
Gast
Gast
« Reactie #3 Gepost op: 23 Februari 2006, 22:54:26 »

Ik heb ook al jaren een (lichte) hernia en regelmatig last van een doof gevoel in mijn linker been (voet en kuit). Ik heb momenteel ook krachtverlies in mijn voet en twee tenen die af en toe helemaal 'slapen'.  Wuh  Ik ben aan het twijfelen of ik opnieuw met deze klachten naar de neuroloog moet. Vorig jaar heb ik een week heel veel rugpijn gehad maar de neuroloog vond de hernia 'niet erg genoeg' om te opereren. Dus wacht ik maar af.  Wuh

christine  
Laura
Gast
« Reactie #4 Gepost op: 24 Februari 2006, 22:23:14 »

Ja mensen het klinkt bekend,
Ik heb bijna een jaar gelopen met dezelfde klachten langs huisarts fycio en mensendiek voordat er een hernia werdt vastgesteld. de eerste arts pakte mijn been terwijl ik op mijn rug lag en bracht dat gestrekt omhoog en de pijn gaf aan dat het een hernia was een mri bevestigde het verhaal een operatie volgde via de micro-tube maar helaas heb ik complicaties gehad (discitis) en nu bijna een half jaar later (waarvan 9 weken ziekenhuis en 3 maanden gips ben ik nog niet de oude  en heb een verkleving in het operatie gebied dat voor extra klachten zorgt.
behalve pijn en klachten in mijn onderbeen heb ik nu ook veel pijn aan mijn rug en bilspieren en eigenlijk ben ik verder van huis als voorheen...... mede omdat ik nog steeds niet mag autorijden fietsen of werken ofhet huishouden doen.
of ik weer zou laten opereren ik weet het niet maar gedane zaken nemen geen keer.
groetjes en sterkte Laura  
Lydia
Gast
« Reactie #5 Gepost op: 28 Maart 2006, 21:58:13 »

in 2000 ben ik geopereerd aan een hernia. toen de hernia er letterlijk insloeg kreeg ik enorme pijn in mijn kuit. ik contstateerde als snel dat ik mijn rechtervoet niet meer kon heffen ik had een zogenaamde klapvoet. Nu 5 jaar !!! later heb ik helaas nog altijd een klapvoet. De eerste 2 jaar heb ik met een brace gelopen en door veel spieroefeningen mocht ik na 2 jaar lopen op stevige sportschoenen. Inmiddels loop ik op normale schoenen maar wel met een steunzool. Dus helaas geen echt opbeurend bericht. Ben wel benieuwd of er mensen zijn die mijn verhaal herkennen. De neuroloog vertelde mij dat de zenuw binnen 4 jaar kan aangroeien of anders... helaas pindakaas.
Cathy
Gast
« Reactie #6 Gepost op: 04 Mei 2006, 10:24:39 »

Citaat
Ik heb in augustus een hernia gehad en sindsdien een doof gevoel onder de buitenkant van mijn linkervoet en in  de 2 kleinste tenen van mijn linkervoet. Ook mijn kuitspier werkt niet optimaal. Mijn rugpijn is gelukkig geheel verdwenen en ik kan bijna alles weer doen.
Heeft er iemand ervaring hiermee en hoelang duurt het voordat dat dove gevoel weer wegtrekt.
bedankt alvast.
Ed.
Beste Ed,
Je bericht is van augustus maar ik ben heel benieuwd hoe het met je dove gevoel is afgelopen!
Ik ben vorige week ook geopereerd en mijn rugklachten zijn weg en heb er een doof gevoel in mijn linker voet en been voor terug gekregen. Het is nog maar kort geleden voor mij, maar de pijn neemt wel met de dag toe.
Wil je mij je ervaring mailen?
Alvast bedankt voor je genomen moeite,
Cathy unsure  
Caitlin
Gast
« Reactie #7 Gepost op: 14 Mei 2006, 22:35:13 »

Ik heb op internet een site gezien, waar ze de bouw van de rug met duidelijke tekeningen uitleggen, en daarbij ook, bij welk gedeelte van je been welke wervel hoort, mischien hebben jullie er wat aan:

http://members.lycos.nl/rugklachteninfo/in...atiehernia.html

Gast
Gast
« Reactie #8 Gepost op: 16 Mei 2006, 07:57:00 »

Beste Cathy,
Het dove gevoel is nog steeds aanwezig. Ik heb ook andere mensen gesproken die al eerder een soortgelijke hernia (gehad) hebben, ook bij hun is het dove gevoel nooit weggegaan. Ik ga er gevoelsmatig vanuit dat dit bij mij ook het geval is. Ik heb nog wel regelmatig stijve bil en been spieren maar ook dat lijkt minder te worden.
Ik doe nog wel regelmatig oefeningen om vooral mijn bil en rugspieren soepel te houden.
Van mij rug heb ik geen last meer, dit in tegenstelling tot voor de hernia, toen heb ik 2 jaar met flinke rugklachten gelopen. Ik doe ook weer alles wat ik voor mijn hernia ook deed. Klimmen en zwemmen en ook motorrijden gaat prima.
Ik hoop dat je rugpijn snel weer over is. Met het dove gevoel zoals bij mij valt goed te leven, soms is het irritant maar over het algemeen heb ik er niet zoveel last van.
Groeten,
Ed  Roll Eyes  
Iloon2
Gast
« Reactie #9 Gepost op: 25 Februari 2007, 21:55:11 »

De avond voor ik ging bevallen kreeg ik een hernia. Eerst heftige pijn in me rug later is dit overgegaan in doof gevoel in kuit, onderkant voet en in 3 kleine tenen. Nu bijna negen maanden verder is het "dove" gevoel niet slechter maar ook niet beter geworden. De neuroloog heeft tegen mij gezegd dat het anderhalf jaar kan duren voordat het gevoel weer terug is en anders...pech gehad. Er is niets aan te doen volgens hem. Er valt goed mee te leven, soms wel een raar gevoel.  groetjes van Ilona Roll Eyes
hester
Gast
« Reactie #10 Gepost op: 06 Februari 2008, 13:20:33 »

Hoe zit het bij jullie met het uitoefenen van je werk? Kunnen jullie gewoon nog werken met al die klachten?
Laura
Gast
« Reactie #11 Gepost op: 07 Februari 2008, 09:46:53 »

hoi Hester,

Ik ben aan mijn hernia geopereerd in 2005 en heb zeldzame complicaties gehad (discitus) ik heb nu onder ogen moeten zien dat ik mijn hele leven in meerdere of mindere mate klachten zal houden

na 2 en een half jaar aangemodderd te hebben heb ik dus sinds 1 februari mijn baan opgezegd.  Ik had een adminstratieve functie en zolas je weet is zitten erg belastend, en het slikken van pijnstillers met een morfine achtige stof erin maakt dat je concentratie naadje pet wordt. Ik probeer nu om de balans in mijn leven weer te vinden met als hoofddoel het minderen van de zaldiar / pijnstillers.

groetjes Laura

Lizken
Gast
« Reactie #12 Gepost op: 21 Juni 2008, 17:20:26 »

Hallo,
Ook ik heb doof gevoel in mijn (linkerbeen/voet) en pijn in de kuitspier, bovenbeen en bil (het verplaatst zich continu gedurende de dag)
Bij mij is het wel nà een operatie aan hernia begonnen (nu ongeveer anderhalve week geleden).
Alle testen waren overigens volgens de chirurg in orde, scan en het onderzoek van de zenuwbanen met die naaldjes (hoe heet dit weer  unsure )
De pijn is draaglijk nu, het is niet zo erg als na die eerste dagen (mits de nodige pijnstillers die ik eigenlijk wou afbouwen, maar dus nu niet lukt *zucht*), maar moet ik dit zo nog maanden tot jaren volhouden? (als ik op dit forum lees blijkbaar wel..)
Ik hoop echt als ik binnenkort met kinesitherapie mag beginnen, het alleszinds beter gaat?
Ik ben niet vlug een klager over pijn , maar hier wordt je toch moedeloos van, ben al 2x geopereerd aan men rug, dan zou je toch iets of wat mogen verwachten dat die uitstralingspijn vermindert? (zoveel last van pijn in men been heb ik trouwens eigenlijk nooit gehad, plots nà de tweede operatie wel..)
Het wordt tussen haakjes erger als ik ga zitten, dan is het net of mijn bilspier nog meer 'geklemd' zit.
Sterkte iedereen

ps Nog iemand ervaring met dokters die zowat beweren dat je eigenlijk geen pijn meer màg hebben? Ondertussen begin ik aan mezelf te twijfelen, het zal wel tussen de oren zitten, maar zo voelt men been wel niet aan  Hamer  
echiemstra
Gast
« Reactie #13 Gepost op: 16 Maart 2009, 16:33:19 »

Hallo iedereen,

Klinkt allemaal verontrustend.

Wat ik heb weet ik niet precies maar het komt overeen met jullie beschreven klachten, op welke pijn dan ook na. Komende donderdag wordt ik gezien door een neuroloog die me, hoop ik, verder kan helpen. Dove linkervoet, verminderde spierspanning in linker been, dove bilspieren en het gevoel van electrische spanning op beide benen wanneer ik mijn nek voorover buig in bepaalde houdingen...

'k Laat nog wel eens wat horen als ik misschien meer te weten kom. In ieder geval 'blij' om iets overeenstemmig met mijn klachten (nu 4 weken) te vinden.

Groeten, Emile.
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar:  

Het Forum Fysiomanueel is een onderdeel van de website Fysiotherapeutisch Centrum Knieriem en van Bergen | disclamer