Forum Fysiomanueel

Vragen en antwoorden over (sport)
   fysiotherapie, manuele therapie
   en bekkentherapie
Logo
22 Mei 2012, 16:46:21 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Momenteel geen nieuws

Startpagina   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 ... 3 4 [5] 6 7   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Spondylolisthesis  (gelezen 39542 keer)
0 geregistreerde leden en 5 gasten bekijken dit topic.
katinga
Gast
« Reactie #60 Gepost op: 20 September 2006, 07:08:37 »

Hoi allen,

Hier was ik weer eens met de stand van zaken.
Ben nu 10 mnd geleden verder en moet zeggen dat ik meer klachten heb dan voor de spondylodese OP.
Orthopeed weet het ook niet meer en stuurd me wederom door naar revalidatiearts. Dit x naar het Radboud te Nijmegen op 3 okt.
Ik blijf problemen houden van bekken en SI gewricht bij lang staan en vooral liggen en in een te lage stoel.
Therapie is gestopt omdat het niet het gewenste resultaat gaf. Ik zwem nu als ik zin heb en fiets veel. Ben maar weer therapeutisch aan het werk gegaan,niemand geeft duidelijkheid over het wel en niet doen van dingen. Dus moet ik het zelf maar gaan uitproberen.
Het lijkt erop dat mijn banden steeds op spanning staan,mijn rug lijkt ook holler te staan dan voor OP. Kan niet plat op rug liggen,knieen optrekken is aangenamer. Maar als ik dan weer ga staan,strek ik me juist weer volledig om de stijfheid eruit te krijgen.
Ik vind het allemaal maar vaag en zie het af en toe somber in.
Nu maar weer afwachten wat 3 okt. opleverd.
Succes iedereen.
Gr. Katinga :clown:  
anja
Gast
« Reactie #61 Gepost op: 24 September 2006, 15:01:14 »

Citaat
Hoi allen,

Hier was ik weer eens met de stand van zaken.
Ben nu 10 mnd geleden verder en moet zeggen dat ik meer klachten heb dan voor de spondylodese OP.
Orthopeed weet het ook niet meer en stuurd me wederom door naar revalidatiearts. Dit x naar het Radboud te Nijmegen op 3 okt.
Ik blijf problemen houden van bekken en SI gewricht bij lang staan en vooral liggen en in een te lage stoel.
Therapie is gestopt omdat het niet het gewenste resultaat gaf. Ik zwem nu als ik zin heb en fiets veel. Ben maar weer therapeutisch aan het werk gegaan,niemand geeft duidelijkheid over het wel en niet doen van dingen. Dus moet ik het zelf maar gaan uitproberen.
Het lijkt erop dat mijn banden steeds op spanning staan,mijn rug lijkt ook holler te staan dan voor OP. Kan niet plat op rug liggen,knieen optrekken is aangenamer. Maar als ik dan weer ga staan,strek ik me juist weer volledig om de stijfheid eruit te krijgen.
Ik vind het allemaal maar vaag en zie het af en toe somber in.
Nu maar weer afwachten wat 3 okt. opleverd.
Succes iedereen.
Gr. Katinga :clown:
hallo katinga, hier weer eens een berichtje van mij, erg sneu wat ik van je lees zeg, bah naar al deze elende nog steeds niet pijn vrij zijn is gewoon shoot zeg. ik hoop dat ze je in nijmegen wel kunnen helpen zeg. ik begrijp goed hoe je je voelt, ik heb tenslotte de zelfde operatie ondergaan. ik ben nu 5 mnd verder, en het gaat redelijk goed, heb nog wel een beetje pijn in mijn been, en soms in mijn onderrug, ben ook al weer halve dagen aan het werk, en dat gaat redelijk goed, ben ook al weer voor controle bij dr dekker geweest, alles was goed zij hij, ik moet je eerlijk zeggen, ik vind dr dekker een hele fijne vent, erg begripvol en meelevend. z'n zes weken geleden heeft hij mijn vrouw aan haar schouder geopereerd, en drie weken geleden, haar tennis arm. het gaat nu al stukken beter met haar, in andere ziekenhuizen konden ze haar niet helpen, mee leren leven zeiden ze, dus altijd pijn houden, dankzij dr dekker heeft ook zij weer goede voorruitzichten.  helaas gaat het niet bij iedereen zo goed. ik hoop echt dat je, ondanks alles toch positief blijft, hoe moeilijk dat soms ook is. maar blijf vooral vol houden en ga niet bij de pakken neerzitten, blijf doorgaan met zoeken, om pijn vrij te worden, want levens lang leven met pijn is ook geen vooruitzicht.
ik wens jou het allerbeste toe, en we schrijven wel weer, om elkaar op de hoogte te houden.
groetjes  martien. Roll Eyes  Roll Eyes  
katinga
Gast
« Reactie #62 Gepost op: 04 Oktober 2006, 07:16:23 »

Hoi,

Nou het hoge woord is er uit. Ben gisteren naar revalidatiearts geweest met alle foto's onder mijn arm. Dit was in het Radboud en was door gestuurd door Dr. Dekker.
Na verhaal en foto's bekeken te hebben en wat testen te hebben gedaan,werd mijn vermoeden vanaf de ligperiode dus toch bevestigd.
Er zit een breuk in het bot wat tussen mijn afglijdende wervel is gezet,en waardoor er nu geen stabiele verbinding is ontstaan. Dus daar waar mijn grootste probleem lag,is er nu dus nog steeds en dus ook nog erger(alleen zenuwpijn is weg).
De pijn die ik dus nu heb komt voort uit het schuren van bot op bot,uitstralingspijn en de banden die op spanning staan door het onstabiel zijn.
Drie opties nu:
- opnieuw laten opereren met schroeven en platen(maar ook hier geen garanties natuurlijk) en zit daar nu nog effe niet op te wachten.
- de pijn accepeteren
- oefen programma van revalidatiearts bij fysiofit.

Fysio neemt morgen contact met hem op,om te kijken of hij het kan aanbieden.
Heb wel de vraag gesteld of de afglijding erger kan worden. Hij vertelde me dat de afglijding al lang op hetzelfde niveau zit,dus dit niet verwacht. Wel moet ik gelijk aan de bel trekken als ik weer zenuwpijn krijg in  mijn been.

Nou,helaas pindakaas dan,alles voor niets geweest en eigenlijk er slechter van geworden.
Baal eigenlijk nog het meest van het niet serieus genomen zijn in deze hele periode,heb steeds naar die breuklijn gevraagd,ook naar de SO in ander ZH. Dekker deed het steeds af,met het is een donkere vlek en het zit allemaal goed en het proces verloopt naar wens.
De breuk is ws. ontstaan doordat ik veel te los in het gips zat(veel afgevallen),en toen ik na veel aandringen er opnieuw werd in gezet,was het leed al geleden. En ik maar aangeven dat ik zo'n pijn had,en daardoor ws.dus ook niet kon lopen na mijn mobilisatiedag. Niet zeuren mevrouw heb geduld,dat heb ik nu bijna een jaar gehad en zie hier het resultaat.

Lees en hoor steeds vaker dat er problemen ontstaan na deze OP. natuurlijk zijn er ook succes verhalen en gelukkig maar voor diegenen.

Ik moet nu zorgen dat de rug niet slechter word en leer leven met de problemen die ik nu heb. Dus nog een lange opdracht te doen.

Iedereen succes met hun eigen ding.
Gr. Katinga :klaver4:  
anja
Gast
« Reactie #63 Gepost op: 11 Oktober 2006, 12:34:53 »

Citaat
Hoi,

Nou het hoge woord is er uit. Ben gisteren naar revalidatiearts geweest met alle foto's onder mijn arm. Dit was in het Radboud en was door gestuurd door Dr. Dekker.
Na verhaal en foto's bekeken te hebben en wat testen te hebben gedaan,werd mijn vermoeden vanaf de ligperiode dus toch bevestigd.
Er zit een breuk in het bot wat tussen mijn afglijdende wervel is gezet,en waardoor er nu geen stabiele verbinding is ontstaan. Dus daar waar mijn grootste probleem lag,is er nu dus nog steeds en dus ook nog erger(alleen zenuwpijn is weg).
De pijn die ik dus nu heb komt voort uit het schuren van bot op bot,uitstralingspijn en de banden die op spanning staan door het onstabiel zijn.
Drie opties nu:
- opnieuw laten opereren met schroeven en platen(maar ook hier geen garanties natuurlijk) en zit daar nu nog effe niet op te wachten.
- de pijn accepeteren
- oefen programma van revalidatiearts bij fysiofit.

Fysio neemt morgen contact met hem op,om te kijken of hij het kan aanbieden.
Heb wel de vraag gesteld of de afglijding erger kan worden. Hij vertelde me dat de afglijding al lang op hetzelfde niveau zit,dus dit niet verwacht. Wel moet ik gelijk aan de bel trekken als ik weer zenuwpijn krijg in  mijn been.

Nou,helaas pindakaas dan,alles voor niets geweest en eigenlijk er slechter van geworden.
Baal eigenlijk nog het meest van het niet serieus genomen zijn in deze hele periode,heb steeds naar die breuklijn gevraagd,ook naar de SO in ander ZH. Dekker deed het steeds af,met het is een donkere vlek en het zit allemaal goed en het proces verloopt naar wens.
De breuk is ws. ontstaan doordat ik veel te los in het gips zat(veel afgevallen),en toen ik na veel aandringen er opnieuw werd in gezet,was het leed al geleden. En ik maar aangeven dat ik zo'n pijn had,en daardoor ws.dus ook niet kon lopen na mijn mobilisatiedag. Niet zeuren mevrouw heb geduld,dat heb ik nu bijna een jaar gehad en zie hier het resultaat.

Lees en hoor steeds vaker dat er problemen ontstaan na deze OP. natuurlijk zijn er ook succes verhalen en gelukkig maar voor diegenen.

Ik moet nu zorgen dat de rug niet slechter word en leer leven met de problemen die ik nu heb. Dus nog een lange opdracht te doen.

Iedereen succes met hun eigen ding.
Gr. Katinga :klaver4:
hallo katinga, tjezus dat is mooi shoot allemaal zeg bah, alles voor niets geweest, en ik weet als geen ander wat voor een leidingsweg je achter de rug hebt. ik moet ook eerlijk zeggen dat het met mijn rug ook nog niet zo best gaat, na een middagje werken ben ik helemaal kapot, pijn in de onder rug billen en uitstraling naar de benen, en verschrikkelijk stijf. ben nu ook weer naar fysio, masseerd elke keer mijn onder rug, en voelt dan weer lekker aan. mijn fysiopeut vind dat mijn rugspieren elke keer weer erg verkrampt zijn.
hopelijk krijg ik niet het zelfde als jij, ook ik zet soms vraagtekens bij de gedaane operatie?
het voet soms niet lekker aan. knoopt en bij inspaning weer pijn.
ben benieuwt wat jij nu ga doen? operatie met schroeven en platen is ook niet alles hoor! deze operatie moet om de aantal jaren weer herhaald worden, omdat de mogelijkheid bestaat dat je lichaam het ijzer afstoot, daarom heb ik bewust voor dr dekker gekozen. begrijp dat je nu ook niet meer weet wat te doen.
en zeker nu weer onder het mes te gaan, wel een grote domper is, nu je al z;n lange lijdingsweg achter de rug hebt. ik wist trouwens ook niet dat het nieuwe bot kon verschuiven en breken?
is er geen mogelijk heid, dat je met rust en een nieuwe gips corset, alles weer op zijn plek komt?
ik wens je veel sterkte toe, en laat maar weer wat van je horen .  p.s. ik ben onder anja ingelocht, omdat het onder mijn naam niet lukte.
groetjes en veel sterkte.
MARTIEN.
katinga
Gast
« Reactie #64 Gepost op: 11 Oktober 2006, 16:02:35 »

Hoi Martien,

Ik heb goed geluisterd en gedaan wat er mocht(al heb ik weinig van Dekker te horen gekregen wat wel en niet mocht). Misschien hadden ze me langer in het gips moeten laten, toen ik al de 1ex aan de bel trok,maar toen niets mee gedaan.En nu zit ik op de blaren. Heb zovaak aangeven dat het niet oké voelde,maar ben blond en werd ook gevoelsmatig als zodanig behandeld. Begin de 23ste met trainen(ws gepaard gaande met veel pijn). Dan wederom afspraak met ARBO,omdat ik eigenlijk eind Okt. weer volledig wilde beginnen. Heb een copie opgevraagd van de conclusie in het Radboud en dan een afspraak plannen bij Dekker en kijken hoe hij zich eruit praat. Bij de vorige SO,had hij nml. zogenaamd ook geen brief gekregen........duhhhhh.
Laat je wel weten hoe het verlopen is.
Jij succes verder en jij kent je lijf het beste,dus handel er ook naar.
Gr.Katinga Hamer  
anja
Gast
« Reactie #65 Gepost op: 22 Oktober 2006, 22:53:01 »

Citaat
Hoi Martien,

Ik heb goed geluisterd en gedaan wat er mocht(al heb ik weinig van Dekker te horen gekregen wat wel en niet mocht). Misschien hadden ze me langer in het gips moeten laten, toen ik al de 1ex aan de bel trok,maar toen niets mee gedaan.En nu zit ik op de blaren. Heb zovaak aangeven dat het niet oké voelde,maar ben blond en werd ook gevoelsmatig als zodanig behandeld. Begin de 23ste met trainen(ws gepaard gaande met veel pijn). Dan wederom afspraak met ARBO,omdat ik eigenlijk eind Okt. weer volledig wilde beginnen. Heb een copie opgevraagd van de conclusie in het Radboud en dan een afspraak plannen bij Dekker en kijken hoe hij zich eruit praat. Bij de vorige SO,had hij nml. zogenaamd ook geen brief gekregen........duhhhhh.
Laat je wel weten hoe het verlopen is.
Jij succes verder en jij kent je lijf het beste,dus handel er ook naar.
Gr.Katinga Hamer
hallo katinga, hoe hebben ze in het radbout geconstateerd, dat het nw bot was verschoven, was dit niet op de foto's van dr dekker zichtbaar? of heeft hij er niets over gezegt,?Huh? ben maandag jl ook bij hem terug geweest, omdat ik nog best veel pijn hebt, en hij doet dat af met , het nw bot moet nog goed gaan groeien,en het is nog veelste vroeg om al resultaat te hebben, pas naar een jaar, moet het bot volgroeit zijn,en dan pas , resultaat van de operatie voelbaar zijn? ik moet wel zeggen dat het al een stuk beter met me gaat, als voor de operatie, moet dus gedult hebben. denk ik. maar voor jou is het allemaal wel erg kl*te zeg, alle elende voor niets geweest, je moet nauw therapie gaan doen, ik heb ervaren dat je daar geen donder aan hebt, eerst de oorzaak aan pakken en dan therapie oke, maar niet zo. en zeker omdat jij ook nog zo jong bent. p.s ik weet niet eens hoe oud je bent, maar neem aan nog jong? er een andere oplossing moet zijn. voordat je in een ander ziekenhuis laat opereren, zou ik toch , eerst met dr dekker overleggen. ik vind het toch een hele sympathieke man, die voor je door het vuur gaat als het moet. en hij weet ook exact wat er met je rug gebeurt is. ik wens je de 23 ste succes met trainen, denk ook niet dat dr dekker zich eruit probeert te lullen, hij is erg met zijn pacienten begaan. ben heel benieuwt hoe het met je verder gaat. hou me maar op de hoogte, en verder veel succes.
groetjes  martien. :bla:  Cheesy  
katinga
Gast
« Reactie #66 Gepost op: 02 November 2006, 08:26:07 »

Hoi Martien,

Het Radboud heeft idd,tegen ons gezegd dat het bot een breuk vertoond en dus niet vast zit(L5-S1),daar waar de afglijding zit. Drie opties gekregen......
1.opnieuw onder het mes met schroeven en platen
2.pijn accepteren(vind ik geen optie)
3.hard trainen,om het rugcorset optimaal te houden

Nu komt het mooiste.... Ik heb de brief opgevraagd die van het Radboud naar Dekker zou gaan,en daar geeft de arts niet in aan dat hij ook op de foto's de breuk heeft gezien,laat deze beoordeling aan Dekker over(wat een angsthaas zeg). Dit zijn artsen die elkaar de hand boven het hoofd houden,denken datz e god zijn.
Ik ga dus nog wel verhaal halen bij het Radboud. Ben weer volledig aan het werk(is 50%) en ben met trainen begonnen,zo kan ik langzaam zien waar de hiaten blijven zitten. Heb ook de Huisarts benaderd of hij een MRI kan aanvragen,zodat er een duidelijker beeld komt van de rug. Want Dekker zal uit zichzelf geen foto's laten maken,heb ik de laatste x ook zelf om gevraagd.
Merk wel dat er een hoop emoties los komen,ik voel me echt belazerd en niet serieus genomen. Heb nog meerdere mensen op de sites ontmoet die dezelfde klachten hebben.
Als ik alles weer een beetje helder heb maak ik een afspraak met Dekker,kan hem nu effe niet velen.
Ik ben 44 en dus nog te jong om nu al zoveel dingen maar half te kunnen doen,of steeds rekening te moeten houden met de rug.
Maar goed,ik hoop dat er bij jou een stijgende lijn blijft zitten,maar blijf je zelf in acht nemen,je doet al snel dingen teveel.
Hou je taai en spreek je wel weer.
Gr. Katinga
 :clown:  
agsteemers
Full Member

« Reactie #67 Gepost op: 08 November 2006, 06:54:21 »

tjong jonge wat een verhaal ik heb ook een afglijdende wervel en mij hebben ze verteld dat dat niet gopereert kan worden omdat het te laag zit. Maar als ik dit zo lees ben ik daar wel blij om. Ik heb er wel heel veel last van vooral ook minder spierkracht in mij l been ik vraag mij wel regelmatig af of het wel goed komt ik doe elke dag oef maar heb niet echt het idee dat het helpt ik heb ook bewust nog nooit pillen geslikt maar zo langsamerhand begin ik dat wel te willen zeg maar je wordt er niet vrolijker van hele dagen pijn. Ik wilde je veel succes toe wensen en hoop voor je dat je op knapt en houd de moed en in zal ik maar zeggen  hoewel dat soms moeilijk is Groetjes Anja
anja
Gast
« Reactie #68 Gepost op: 06 December 2006, 20:49:29 »

Citaat
Hoi Martien,

Het Radboud heeft idd,tegen ons gezegd dat het bot een breuk vertoond en dus niet vast zit(L5-S1),daar waar de afglijding zit. Drie opties gekregen......
1.opnieuw onder het mes met schroeven en platen
2.pijn accepteren(vind ik geen optie)
3.hard trainen,om het rugcorset optimaal te houden

Nu komt het mooiste.... Ik heb de brief opgevraagd die van het Radboud naar Dekker zou gaan,en daar geeft de arts niet in aan dat hij ook op de foto's de breuk heeft gezien,laat deze beoordeling aan Dekker over(wat een angsthaas zeg). Dit zijn artsen die elkaar de hand boven het hoofd houden,denken datz e god zijn.
Ik ga dus nog wel verhaal halen bij het Radboud. Ben weer volledig aan het werk(is 50%) en ben met trainen begonnen,zo kan ik langzaam zien waar de hiaten blijven zitten. Heb ook de Huisarts benaderd of hij een MRI kan aanvragen,zodat er een duidelijker beeld komt van de rug. Want Dekker zal uit zichzelf geen foto's laten maken,heb ik de laatste x ook zelf om gevraagd.
Merk wel dat er een hoop emoties los komen,ik voel me echt belazerd en niet serieus genomen. Heb nog meerdere mensen op de sites ontmoet die dezelfde klachten hebben.
Als ik alles weer een beetje helder heb maak ik een afspraak met Dekker,kan hem nu effe niet velen.
Ik ben 44 en dus nog te jong om nu al zoveel dingen maar half te kunnen doen,of steeds rekening te moeten houden met de rug.
Maar goed,ik hoop dat er bij jou een stijgende lijn blijft zitten,maar blijf je zelf in acht nemen,je doet al snel dingen teveel.
Hou je taai en spreek je wel weer.
Gr. Katinga
 :clown:
hallo katinga, hoe gaat het nu met je, voel je al een beetje resultaat nu je weer aan het trainen bent?
en weet je al hoe nu verder te gaan , met je verschoven werfel. ik moet morgen naar dr dekker, als het goed is voor de laatste keer. ik ben ook nog niet klachten vrij, maar kan wel weer hele dagen werken.
heb af en toe wanneer ik ga liggen, ontzettende pijn in mijn billen en linker been, hoop dat dit vanzelf weer over gaat. ik probeer dr dekker morgen wel foto's te laten maken van mijn onderrug, als dit goed is weet ik dat het wel goed zal komen. heb er alle vertrouwen in. tja ik vroeg laatst hoe jong je was! je schreef dat je pas 44 was, is wel erg toevallig ik ben ook 44 . lijkt wel of ons probleem vaker voorkomt bij onze leeftijd genoten? ach zal wel toeval wezen . ben heel benieuwt wat je nu gaat ondernemen, als ik jou was zou ik zeker met dr dekker contact op nemen, al was het alleen maar om effe je zegje te doen toch.
nauw ik hoor het wel weer van je. :bla:
sterkte en groetjes  martien.
katinga
Gast
« Reactie #69 Gepost op: 07 December 2006, 11:28:50 »

Hoi Martien,

Nou,na eerst maar eens alles effe te laten rusten,heb ik het volgende traject uitgestippeld voor mezelf.
Ik ben eerst maar weer eens mijn volledige 50% gaan werken,dit om te voorkomen dat ik in die malle molen terecht kom. Dit gaat goed/redelijk,soms met ondersteuning van medicijnen(maar dit vertle ik ze niet,duhhhh). Ik zorg dan dat ik voor/tijdens en na het werk niet veel op mijn hals haal. Dus de overbelasting uitlok.
Ik heb toen via de huisarts een aanvraag voor een SO in het St.Maartenskliniek aangevraagd,deze is goed gekeurd en nu wachten op de oproep(6 tot 12 weken wachttijd).
Ben weer zonder de fysio aan het sporten gegaan(want daar werd ik ook niet veel wijzer meer van),2 x zwemmen en 2x de zaal in voor de spieren en conditie. Kost me veel moeite om de sport weer op te pakken,ben alrtijd zo fanatiek geweest,maar nu zit toch die rug in je achterhoofd.
Verder neem ik vooral de ochtend veel rust(regelmatig uitslapen),en niet te laat naar bed.
Met Dekker maak ik een afspraak als ik de SO achter de rug heb,dan heb ik wat in handen en mag hij zijn zegje doen. Nu ben ik boos en dat is niet de juiste instelling om een gesprek aan te gaan.
Ik blijf klachten houden en heb weinig draagkracht,dus snel moe en rugpijn. Liggen is effe goed maar na een nachtrust ben ik echt stijf en stram,ook heb ik al een andere matras geprobeerd. Heb het idee dat ook mijn stand van bekken SI gewricht anders is gaan staan.
Maar goed,ik heb nu wat meer rust en weet dat er in de toekomst(wanneer dat ook mogen wezen) waarschijnlijk wel een OP aan vast zit.
Doe Dekker niet de groeten en jij heel veel succes gewenst en hoor wel weer van je.
Zorg goed voor jezelf en neem de tijd.
Gr.  Katinga OK  
katinga
Gast
« Reactie #70 Gepost op: 13 Februari 2007, 16:52:10 »

Nou,hier was ik weer.

Was lekker op weg om mijn conditie weer op peil te krijgen(neemt de pijn niet weg,maar doet me wel goed tussen de oren).
Stap ik de deur uit en breek mijn enkel,wederom in het gips voor 7 weken. Dus weer van op naar af.
Nu is de stap naar de sportschool wederom moeilijk,heb fysio en zit weer in de mallemolen van controles.
Toen het einde van het gips in zicht was,krijgt mijn man een ski ongeluk en breekt zijn schaambeen en ontwricht zijn SI gewricht,dus heeft volledige zorg nodig,dus ik ff geen tijd om stil te staan bij mijn eigen sores.
Maar heb een SO gehad in SMK en ben opnieuw door rontgen en CT-scan gegaan,en gisteren kreeg ik van Dr.Horsting te horen dat hij mijn vermoeden helaas moest bevestigen. Onderste wervel(L5-S1) is niet vast gegroeid,wervel daar boven wel. Daar komen mijn klachten ook vandaan,omdat er nog mobieliteit is.
Zijn advies is vast zetten via de achter zijde,als ik eraan toe was moest ik een afspraak maken.
Dit alles werd geregeld binnen 1,5 week,dus erg snel. Ben blij nu eindelijk duidelijkheid te hebben gekregen en nu maar eens ff zorgen dat alles weer normaal hier verloopt en dan maar eens verdiepen in een evt.nieuwe operatie.
Weer 1 jaar uit de running en weer een belasting voor  het gezin...........het is  nu wel mooi geweest.
Nou,nu nog maar eens kijken wat ik met Dekker ga doen...........

Iedereen succes gewenst en hou moed.

Gr.Katinga Roll Eyes  
Tashke
Gast
« Reactie #71 Gepost op: 13 Februari 2007, 21:29:41 »

Hey Katinga

Tjonge, jonge, heb hier zonet al je berichten gelezen, jij hebt ook al heel wat te verduren gehad!

Ik ben 33 en woon in België, ik onderging in maart vorig jaar een dynesys-operatie op 2 niveaus, ik weet niet of je hier al van gehoord hebt?

Jammer genoeg ben ik na een jaar nog steeds volledig werkonbekwaam en heb ik de laatste maanden ook terug heel veel pijn.  Daarom ben ik vandaag eens bij een andere neurochirurg te rade gegaan.  Hij zou de operatie opnieuw willen doen en heel de dynesys-boel eruit halen en mijn onderste wervels (ook L4-L5-S1) vastzetten.  Bij een dynesys worden ze ook vastgezet maar 'flexibel', dit betekent dat je nog heel beweeglijk bent.  Het probleem is dus dat daardoor mijn gewrichten nog veel te mobiel zijn en de zenuwpijnen niet verdwijnen.  Ben er nog helemaal niet aan toe en daarom gaat hij eerst een facetblock zetten, een inspuiting waarbij de facetzenuwen verdoofd worden.

Als ik al die verhalen hier lees wordt er precies nogal wat 'uitgeprobeerd' bij rugpatiënten he.  En meestal zijn we nogal impulsief van zodra er een dokter denkt dat hij je van je pijn kan verlossen, nogal logisch natuurlijk, je wordt gewoon gek van elke dag opnieuw met pijn rond te lopen.

Veel moed nog!

Tashke uit België  
Quinten
Gast
« Reactie #72 Gepost op: 20 Februari 2007, 21:46:49 »

Beste Allemaal.

Ik schrik toch even van alle verhalen hier, het moet vreselijk zijn om zo'n ingreep te laten uitvoeren en vervolgens met nog grotere problemen te eindigen.
Zeker de belevenissen van Katinga was voor mij reden om ook te reageren.
Ik zal mezelf eerst voorstellen.
Ik ben Olaf Markus, ik ben 35 jaar en heb zelf te maken met een Spondylolisthesis in de 2e graad.
Met als gevolg veel pijn in de onderrug uiteraard, maar ook veel pijn en een doof gevoel in mijn linkerbeen.
Uiteindelijk besloten om mij te laten opereren door dokter van Suzanten in het Rijnstate ziekenhuis te Arnhem.
Gekozen is voor een vaste verbinding van de onderste drie wervels met "stangen" en schroeven.
De operatie heeft vandaag twee weken geleden plaatsgevonden ( Dinsdag 6 februari ).
Meteen na de operatie was de pijn in mijn linkerbeen verleden tijd.
Donderdag de 8e stond ik naast mijn bed, de dag erna ontving ik het afneembare gipscorset.
Maandag 12 februari keerde ik huiswaarts, vrijdag 16 februarie heb ik een wandeling van twee uren gemaakt met de rolator welliswaar.
Sinds vandaag loop ik ook zonder rolator alleen dan maximaal 15 minuten achter elkaar, dit moet ook weer opgebouwd worden.
Ik heb alleen pijn op de operatie lokatie als ik een moeilijke beweging moet maken, bijvoorbeeld op het toilet maar dat is een kwestie van tijd.
Bukken kan ik uiteraard nog niet.
Voor de rest voel ik me kiplekker en heb veel minder pijn dan voor de operatie.
Ik gebruik geen pijn stillers.
De constructie is defintief, het spul blijft de rest van mijn leven zitten.
Uiteindelijk zal ik welliswaar wat souplesse in de onderug missen na volledig herstel maar dat neem ik op de koop toe.

Katinga, Laat je gewoon goed informeren over deze methode van opereren, het is je kans op een terugkeer op een normaal leven.
Je mag me altijd mailen als je vragen hebt, dat geld uiteraard voor een ieder hier.

Ik wens je veel sterkte en ik blijf je verhaal volgen.

Groet, Olaf
katinga
Gast
« Reactie #73 Gepost op: 21 Februari 2007, 11:18:35 »

Hoi Olaf,

Heb je hele verhaal gelezen,en mijn rugmaatje heeft dit ook op dezelfde manier laten doen. Ook in Rijnstate door Dr.P.v.Loon(nare man,wel kundig),heb bij hem mijn SO gehad en die was vernietigend.
Ik heb 4 jaar alle methodes overwogen,en ben uiteindelijk op een oude uitgekomen. Helaas ben ik een jaar lang aan het lijntje gehouden,omdat ik al vroeg aan gaf dat het niet oké voelde.
Nu moet ik eerst maar leven met deze situatie,omdat ik nu mijn man met een schaambeenbreuk en ontwricht SI gewricht thuis heb liggen en die ook een lange revalidatie tegemoet moet zien(skiongeluk).
Ben er natuurlijk lang uit geweest op het werk en wil eerst effe alles laten bezinken. Wil ook weten wat het nu in gaat houden t.a.v werk en herstel. En natuurlijk weer een OP.op dezelfde plek(consequenties),heb nu een pseudo botgroei op de L5-S1 en de L4-L5 zit wel vast.
Heb een vreselijk jaar achter de rug,met situaties waarin ik bijna gek verklaard werd(de pijn zal wel tussen de oren zitten,duhhhh)
Dus heb nu ff tabak van de med.wereld. Ze vroegen laatst nog mijn pijn aan tegeven op de schaal van 1-10.... Dat kan ik niet meer,is erbij gaan horen. Weet alleen dat ik op mijn leeftijd,zo niet mijn bed uit en in hoor te gaan en mijn dagelijkse zaken zonder voorbedachte raden zou moeten kunnen doen.
Maar goed dat het er ooit van zal moeten komen is duidelijk,maar nu nog ff niet.
Bedankt voor je berichtje en wens je echt een super herstel toe,want daar doe je het toch voor.Gun jezelf vooral de tijd.
Gr.Katinga Clap  
katinga
Gast
« Reactie #74 Gepost op: 05 November 2007, 22:30:09 »

Hoi allemaal,
Hier ff een update.
Ben nu 2 jaar verder en het gaat steeds minder. Draag kracht neemt steeds meer af. Zwem wel,omdat dat de minste weerslag heeft op wat ik verder zou willen/moeten doen op de dag.
Heb een SO gehad begin van het jaar in het SMK en die zijn heel duidelijk.....opnieuw opereren via de rug, zit niet vast.
Nu ga ik nog 1 x een SO aan in Belgie bij Dr. Croesse op 19 Nov. En wacht ik nog ff op een medelotgenoot die in het SMK via een nieuwe methode geopereerd wordt. Kijken of die optie ook op mij van toepassing zou kunnen zijn. Ingreep minder heftig en revalidatie korter.
En dan toch maar de afweging wederom maken voor een nieuwe operatie.....pffff. Zie er als een berg tegenop......weer de hele toestand ondergaan.
Maar zo is het ook niet grappig meer.
Zal jullie dus weer op de hoogte gaan houden.
Een ieder succes en sterkte gewenst.
Gr. Katinga Wuh  
Pagina's: 1 ... 3 4 [5] 6 7   Omhoog
  Print  

Ga naar:  

Het Forum Fysiomanueel is een onderdeel van de website Fysiotherapeutisch Centrum Knieriem en van Bergen | disclamer