Forum Fysiomanueel

Vragen en antwoorden over (sport)
   fysiotherapie, manuele therapie
   en bekkentherapie
Logo
22 Mei 2012, 16:50:44 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Momenteel geen nieuws

Startpagina   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 ... 5 6 [7]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Spondylolisthesis  (gelezen 39542 keer)
0 geregistreerde leden en 5 gasten bekijken dit topic.
katinga
Gast
« Reactie #90 Gepost op: 05 November 2010, 07:56:03 »

Hoi Arie,

Je kunt op de site van bv. het St. Maartenskliniek precies lezen, wat wel en niet te doen na deze operatie en hoe de operatie uitgevoerd gaat worden. Begrijp niet helemaal waarom je dit zelf niet weet, daar vraag je toch gewoon naar, het is tenslotte jouw rug waarin gesneden gaat worden!!!!
Pijn hoef je in het ziekenhuis zeker niet te hebben, daar zijn ze tegenwoordig wel beter in. En thuis is het aan jouw pijngrens wat je tegen de pijn neemt. Meestal is het napijn van de wond en het wennen aan de nieuwe stand van de rug.
Thuis is het makkelijk om een grijper te hebben waarmee je kleine zaken van de grond op kunt rapen of kunt aankleden(kun je bij thuiszorgwinkels krijgen)net zoals een toiletverhoger of bed in de kamer(anders steeds de trap op of ongezellig boven liggen).
Ik wens je veel succes en een goed herstel na de operatie.

Gr. Katinga OK
Sjoerd9
Newbie
*

« Reactie #91 Gepost op: 11 April 2012, 10:32:22 »

Hallo Allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum en ik heb al een paar verhalen gelezen van Katinga, Arie en Roya die een rugoperatie hebben ondergaan voor een afgegleden wervel. Ik ben een lotgenoot en ik heb een L5-S1 fixatie gehad, nu 5 weken geleden. Dit kwam eveneens door een aangeboren afwijking. Ik ben een tweeling en mijn broer heeft die operatie vorig jaar gehad. Ik vroeg me af hoe het nu met jullie gaat en hoe Arie en Roya de operatie ondergaan hebben en of die uiteindelijk net zo opgelucht zijn al Katinga. Zelf ben ik nu 5 weken aan het revalideren en heb ik na 3 dagen na de operatie geen morfine meer gekregen. Ik was in het umcg geopereerd in Groningen. Na 3 dagen stond ik alweer naast mijn bed en mocht ik een stukje lopen. Nu doe ik bijna alles alweer, behalve bukken, sporten en torsie maken in mijn rug. Ik hoop wat van jullie te horen.

Groetjes, Sjoerd
Pagina's: 1 ... 5 6 [7]   Omhoog
  Print  

Ga naar:  

Het Forum Fysiomanueel is een onderdeel van de website Fysiotherapeutisch Centrum Knieriem en van Bergen | disclamer