Forum Fysiomanueel

Vragen en antwoorden over (sport)
   fysiotherapie, manuele therapie
   en bekkentherapie
Logo
22 Mei 2012, 16:55:33 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Momenteel geen nieuws

Startpagina   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 ... 3 4 [5] 6   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Tovenaar  (gelezen 66675 keer)
0 geregistreerde leden en 5 gasten bekijken dit topic.
jckoenen
Gast
« Reactie #60 Gepost op: 23 November 2007, 11:30:48 »

Citaat
Nou, wij zijn dus ook geweest, naar Roelof Baart, de kwakzalver, hij weet wel waar hij over praat, alleen moet hij zelf erkennen dat hij geen hernia kan genezen, dan zou het eerlijk zijn. Nu ga je er met toch een beetje hoop naar toe en hij doet net of hij je kan genezen, nou je voelt echt helemaal niets en de apparatuur die deze meneer heeft staan stamt uit 1996.
Ik raad iedereen af om naar deze oplichter toe te gaan, maar ik kan begrijpen dat je toch gaat, zo is het met ons ook gegaan, je denkt baat het niet, dan schaadt het niet en dat is ook zo, alleen ben je wel € 110,-- lichter. En denk maar niet dat je iets terugkrijgt
Roelof Baart is geweldig!
1. Een kennis van mij kon haast niet meer lopen en na 1behandeling! kon ze weer lopen.

2. Ik ben er samen met een vriendin van mij  geweest die pijn had in onderrug met uitstraling naar been.
- hij zag dat ze niet goed op haar voeten stond en via een behandeling van de kuiten stond ze ineens goed op d'r voeten! (Het voelde alsof ze pantoffels aan had zei ze).

- Hij zag dat een/de plasspier niet goed liep. Dit heeft hij behandeld en sindsdien moet ze veel minder vaak naar toilet.

- Hij zag dat ze haar enkelbanden flink gescheurd zijn geweest. Dit klopte ... zo'n 15jaar geleden.

- de pijn in haar rug en been is ook weg.
Dit allemaal na 1 behandeling! Hij had een soort van magneetjes op haar rug geplakt die ze na een week mocht weggooien.

Nu zijn we een maand verder en gaat het nog steeds heel goed.

Ze heeft soms nog wel weer beetje last van rugpijn maar dit komt waarschijnlijk omdat ze alles te veel forceert en haar bekken paar maanden terug heeft gebroken. De pijnlijke uitstraling naar d'r voeten is nog steeds helemaal weg.

Hij heeft dus een echo gemaakt en haar met stroom stoten behandeld.

Ze was vol lof over deze man. Het is een aardige rustige man die het allemaal heel goed uitlegd.
Ze is ruim een uur binnen geweest en dit voor 120,00 euro.

De steunzooltjes voor haar voeten gaan aangepast wordent. De orthopeed zag dat haar stand van voeten nu anders is.
NicoRijsdijk
Gast
« Reactie #61 Gepost op: 08 Januari 2008, 10:14:13 »

Ik zie dat er al een tijd geen reacties meer zijn geweest over meneer Baart, maar na alles wat ik heb gelezen snap ik eigenlijk niet waarom er geen moderator zich hier in heeft gemengd? Hier moet toch duidelijkheid over komen wel of geen kwakzalver. En is er nooit iemand geweest die gevraagd heeft meneer Baart zelf een reactie te plaatsen op dit forum.
Zelf loop ik al heel lang met lage rugklachten, en heb jaren geleden via een osteopaat veel baat gehad, in het integraal medich centrum in Amsterdam. Maar het is wel iets dat voor mij toch blijft terug komen. Heel vervelend, maar als meneer Baart mij zou kunnen helpen dan zou ik toch wel heel blij zijn. Ik ben door alle voors en tegens nog niet overtuigd. Waarom geeft hij namelijk geen goed geld terug behandeling? En als er mensen zijn die zo geloven waarom is er dan niemand een waarborgfonds gestart. 't zou kunnen om alle mensen die er zo positief over zijn bijvoorbeeld 5 euro in te storten, dan kunnen mensen die het niet geloven of er simpelweg geen geld voor hebben hier mee een bezoek kunnen brengen. Dit moet toch via het forrum te regelen zijn, zelf kan ik die 120 euro wel missen, maar wordt gewoon niet graag belazerd.
Ik denk dat ik toch maar eens ga bellen, want loop momenteel weer als een vraagteken in het rond.
zijn er mensen die een reactie willen plaatsen, graag.
Nico
admin
Administrator
Full Member

« Reactie #62 Gepost op: 09 Januari 2008, 16:52:12 »

Citaat
Ik zie dat er al een tijd geen reacties meer zijn geweest over meneer Baart, maar na alles wat ik heb gelezen snap ik eigenlijk niet waarom er geen moderator zich hier in heeft gemengd? Hier moet toch duidelijkheid over komen wel of geen kwakzalver.
We gaan niet alle beweringen na die die gebruikers van het forum posten. Als het te gek wordt dan grijpen we wel in. Zo lang het een gezonde en kritische discussie blijft, laten we het aan de gebruiker over 'wat ervan te denken'.

Liever hebben we inhoudelijke discussies/gesprekken/informatie deling maar als het over een persoon gaat, wordt het onderwerp ook vaak verwijderd, juist omdat we dit niet controleren.

de beheerder
RinusV
Gast
« Reactie #63 Gepost op: 06 Februari 2008, 17:56:40 »

Drie jaar geleden ben ik bij Roelof Baart geweest. Ik had eerst een week op bed gelegen omdat ik niet meer overteind kon komen. Na een week en veel pijnstillers was ik zover dat ik wat kon lopen en bewegen.
Ik heb toen gebeld naar Roelog Baart en ben naar hem toegereden.  Dat is voor mij anderhald uur rijden.
Ik ben toen om 18.00 uur geholpen door hem en toen ik na 1 uur en drie kwartier van de behandeltafel afkwam kon ik weer van alles wat ik voor mijn  rugpijn ook kon.

Afgelopen zaterdag schoot er weer iets verkeerd in mijn onderrug en heb ik moeten wachten tot maandag.

Maandag heb ik Roleof Baart weer gebeld en ik kon twee dagen later komen. Hij heeft mij weer van mijn rugpijn afgeholpen en ik kan weer gewoon lekker aan het werk.

In de tussentijd is mijn vrouw, zoon en een drietal collega's ook bij Roelof Baart geweest voor rugklachten en zij zijn ook allemaal tevreden en zonder klachten teruggekomen.

Ik heb er best een ritje van anderhalf uur heen en anderhalf terug, alsmede Euro 120,-- voor over.

Ik weet inmiddels dat het geen oplichter is, maar een serieuze man die mensen helpt die rugklachten hebben.

Rinus Verschuure
Morlodestraat 45
4413 AN Krabbendijke
addbase
Gast
« Reactie #64 Gepost op: 18 Maart 2008, 19:01:24 »

Goud, ik kan eigenlijk niets anders zeggen.
Ik ben liggend vervoerd naar Roelof en lopend naar buiten gegaan.
Dit was 5 jaar geleden. Ik had al een hernia-operatie gehad en de chirurg wilde er eigenlijk niet weer aan.
Na mijn bezoek aan Roelof bleek uit een nieuwe MRI dat mijn hernia duidelijk verbeterd was, en dat een operatie niet meer nodig was. Als ik nu maar denk dat ik weer klachten krijg, bel ik Roelof en ga ik gewoon weer langs voor een controle en (zo nodig) een behandeling.

Hennie
Joshua
Gast
« Reactie #65 Gepost op: 23 Mei 2008, 20:47:48 »

Mooie positieve verhalen over de heer Baart. Heeft iemand ervaring of hij ook oudere mensen met een hernia kan helpen?
Mijn moeder is 75 en loopt al enkele jaren bij de pijnbestrijding waar zij periodiek een spuit krijgt. Deze helpt wel, alleen voor een steeds kortere periode. Voor de periode dat de pijn weer terug is tot aan de volgende spuit krijgt zijn morfine toegediend. I.v.m. de pijn ligt ze veel op bed en dat is natuurlijk ook niet bevordelijk. De slijtage is zodaning en de artsen schatten de kwaliteit van de ruggewervels zodanig slecht dat ze het - op haar leeftijd - niet raadzaam vinden om te opereren. Voor de rest in de afgelopen jaren uiteraard alles al geprobeerd. Kan de heer Baart het laatste redmiddel zijn ? Graag ervaringen hieromtrent !!

Joshua
Anneke S
Gast
« Reactie #66 Gepost op: 11 Juli 2008, 14:55:17 »

Nou ook ik ben bij Roelof Baart geweest, en heb er absoluut geen spijt van.
Vanaf september 2007 al rugklachten gehad en in januari kwamen de artsen er achter dat t hernia was, flink wat pijn gehad en zelfs 8 weken plat gelegen, met fysio therapie.
Telkens werd er gezegd dat er vooruit gang in zat, alleen voelde dat voor mij niet zo.
Ik kon nog steeds niet goed lopen en alles deed zeer via via bij Roelof terecht gekomen, daar liep ik strompelend naar binnen en toen hij klaar was liep ik rechtop en zonder pijn naar buiten  Cheesy
Ik ben nu een week verder en ik heb alleen last van naween maar daar had hij me al voor gewaarschuwd, ik volg nu precies zijn adviezen op en heb de fysio vaarwel gezegd.
Roelof Baart is een ontzettend vriendelijke man die echt zijn best voor je doet en als je vragen hebt naderhand dan kun je hem ten alle tijden bellen voor advies etc.
Absoluut geen kwakzalver.
Iedereen succes met al jullie klachten,
groetjes Anneke.
Panadero
Gast
« Reactie #67 Gepost op: 15 Juli 2008, 20:22:48 »

Ben  een maand geleden naar Roelof geweest. Mijn echtgenote had hij 4 jaar geleden tot volle tevredenheid behandeld. Zelf heb ik de afgelopen 2 jaar niet kunnen slapen en lopen van de rugpijn met uitstraling.Heb alles doorlopen,MRI,Orthopeut, neuroloog, Osteopaat enz.Gezien een rugoperatie uit het verleden konden zij weinig voor mij betekenen en een operatie was te riskant.Moest leven met pijnstillers.  Sad
Toen maar naar Roelof gedaan. Had ik dit maar eerder gedaan. Slaap en loop weer pijnvrij, wat een verlichting. Cheesy
Van te voren zij hij dat hij niets kon beloven gezien de situatie onderin.Na de behandeling was hij zeer enthousiast en ik ook.Heb er diverse mensen naar toe gestuurd al allemaal tot volle tevredenheid.
Het woord kwakzalver wil ik derhalve niet horen. Angry  
Ruud P Utrecht
Gast
« Reactie #68 Gepost op: 14 Augustus 2008, 15:40:03 »

Opmerkelijke uitspraken van verschillende aard, moet je dit nu geloven of niet, kwakzalverij?
Blijft het toch een zeer vreemde zaak dat geen enkele verzekerings maatschappij deze behandeling vergoed.
Indien deze behandelswijze daadwerkelijk zijn vruchten zou afwerpen betekend dit dat verzekeringsmaatschappijen miljoenen minder behoeven uit te betalen.
Dit nog alles afgezien van het feit dat mensen opnieuw in staat zijn aan het arbeidsproces deel te nemen m.a.w. ook een instantie als het U.V.W patienten dan toch zeker iedere patient  door zou sturen.
Blijft het feit dat het totaal onbekend is wat een dergelijke behandeling op langere termijn aan lichamelijke complicaties kan mee brengen.

dannyhs911
Gast
« Reactie #69 Gepost op: 22 September 2008, 09:29:18 »

Ik ben kortgeleden geweest en ik kan in het kort zeggen: het heeft helaas helemaal niets geholpen. Op aanraden van iemand waarbij het wel heet geholpen ging ik er zeer optimistisch heen. Na jaaaaaaren chiropractie en fysio was dit de laatste strohalm.
De behandeling was zoals vele malen beschreven. Hij weet absoluut waar hij over praat. Dat hij apparatuur gebruikt die zeer oud is, maakt me niet uit. Jammer van de € 130,00. Ik zeg niet dat hij een oplichter is of kwakzalver. Dat ik uitgerekend geen baat heb is gewoon pech denk ik.
Zo bijzonder en uitzonderlijk zijn mijn klachten niet.
Als je het geld er voor over hebt en alles geprobeerd tja waarom niet?
ria
Gast
« Reactie #70 Gepost op: 26 September 2008, 18:39:22 »

hallo allemaal
ik heb een zenuwbeknelling in mijn onder rug dat is via een ct scan geconsteert
ik heb als ik iets telang loop heel veel pijn in mijn linker been
maar zodra ik ga zitten dan zak de pijn.
ik ben door gestuurd naar de fysio.
maar  ik vind het niet helpen.
loop er nu maanden mee.
daar ik bang ben voor een operatie.
kan iemand mij vertellen of fysio inderdaad op langere termijn zal helpen.
ik heb ook bepaalden oefeningen zoals fietsen en zo dus dat mijn rugspieren sterker worden .
 gr ria  
Annita
Gast
« Reactie #71 Gepost op: 18 Juni 2009, 10:50:41 »

Ook ik ben nu 2x bij Roelof Baart geweest met een zeer goed resultaat. Ik had door diverse ongelukken klachten verdeeld over de hele wervelkolom en 4x een whiplash opgelopen waardoor ik vaak last heb van oa duizeligheid. Na de eerste behandeling was de duizeligheid direct verdwenen. Helaas hebben een drietal mensen weer aan mijn nek gezeten waardoor het weer terug kwam, daarom heb ik een 2e afspraak gemaakt.
Mijn ervaring is dat je wel de oefeningen moet blijven doen die je mee krijgt en dat de wervels langere tijd nodig hebben om te stabiliseren als de klachten al lang bestaan. Hier moet je dus rekening mee houden.
Ik vind Roelof een kundige en vriendelijke man zonder het ego wat diverse mensen die in de medische sector werkzaam zijn hebben.
Dan even naar de negatievelingen die hier gereageerd hebben: het is heel logisch dat zorgverzekeraars dit niet willen vergoeden. De farmacie heeft namelijk een hele grote invloed op onze maatschappij en dus ook bij de zorgverzekeraars. Zij hebben er beslist geen belang bij dat mensen genezen van hun kwalen want dan kunnen ze geen pillen meer verkopen. Het heeft gewoon met commercieel denken te maken: hoe meer je verkoopt hoe rijker en machtiger je wordt en dat is nu juist wat er gebeurt is. Kort gezegd: de zorgverzekeraars dansen naar de pijpen van de farmacie anders hadden we wel een gezondheidsverzekering (preventief) ipv een ziektekostenverzekering.
Kijk bv maar naar de prik bij jonge meisjes voor Baarmoederhalskanker, die willen ze nu ook aan jongens gaan verkopen!!! Nou als dan de ogen nog niet open gaan dan weet ik het ook niet meer.
O ja bijna vergeten...voor degenen die dit nog niet wisten of door hadden: de stichting tegen kwakzalverij zijn de farmaceuten zelf en de stromannen (worden betaald door) van de farmacie.
Waarom Roelof niet iedereen kan helpen lijkt me ook duidelijk. Sommige mensen hebben (onbewust) voordeel bij hun klachten in de vorm van aandacht, uitkering, makkelijker hebben op het werk of minder lang hoeven werken en als dat in je systeem blijft zitten zal deze behandeling ook niet helpen. Ook zullen er natuurlijk een aantal mensen zijn die hiermee niet geholpen kunnen worden.
Maar als je het niet geprobeerd hebt weet je niet waarover je praat, mag je er niet over oordelen en weet je ook zeker dat er geen verandering komt.
Ik wens iedereen veel gezondheid en wijsheid toe.
[/color]
emmiezelf
Gast
« Reactie #72 Gepost op: 21 Oktober 2009, 00:50:59 »

Mooie positieve verhalen over de heer Baart. Heeft iemand ervaring of hij ook oudere mensen met een hernia kan helpen?
Mijn moeder is 75 en loopt al enkele jaren bij de pijnbestrijding waar zij periodiek een spuit krijgt. Deze helpt wel, alleen voor een steeds kortere periode. Voor de periode dat de pijn weer terug is tot aan de volgende spuit krijgt zijn morfine toegediend. I.v.m. de pijn ligt ze veel op bed en dat is natuurlijk ook niet bevordelijk. De slijtage is zodaning en de artsen schatten de kwaliteit van de ruggewervels zodanig slecht dat ze het - op haar leeftijd - niet raadzaam vinden om te opereren. Voor de rest in de afgelopen jaren uiteraard alles al geprobeerd. Kan de heer Baart het laatste redmiddel zijn ? Graag ervaringen hieromtrent !!

Joshua
Ik heb mijn moeder een keer meegenomen, ik ga vanwege oa lage rugklachten en whiplash ongeveer 1 keer per jaar terug. Roelof heeft mijn moeder voor lage rugklachten behandeld en de rollator is exit, ze loopt weer rechtop! Zij had zelfs aan 1 behandeling voldoende Cheesy

En dat het ziekenfonds het niet betaalt is vervelend, ze hebben hem wel geld geboden; 35 euro voor 2 uur werk. Dat schiet niet op. Zie ook mijn posting uit 2006.. Ik heb er veel plezier van. Hij kan niet toveren, zijn succesrate is ongeveer 86 procent.

Ik nam in een onbezonnen bui direct na mijn laatste bezoek te snel iets teveel hooi op mijn vork dus ik ben weer aan het sparen voor een extra behandeling. Maar al met al ben ik nog steeds beter af dan voor ik ging in juni. Hij heeft me al 2 keer van een beginnende hernia verlost, ik dacht al; wat lijkt die whiplash toch op hernia....

Ik heb bijna dagelijks pijn en ben blij met de verlichting die het biedt.
Toveren, nee.. Goede therapie, zeker!
rozee
Gast
« Reactie #73 Gepost op: 02 Juni 2010, 14:02:06 »

Over het algemeen goede ervaringen die ik lees. Op een paar negatieve na dan. Wat me wel opvalt is dat het laatste bericht dateert van oktober 2009. Alweer ruim een half jaar geleden dus. Is er iets gaande met dhr Roelof Baart? Oefent hij zijn praktijd nog uit? Ik snap het niet goed. Is er iemand die me wijzer kan maken?
Nenneb
Gast
« Reactie #74 Gepost op: 06 Juli 2010, 16:14:01 »

Ik ben er van 't voorjaar nog geweest en hij heeft mij super geholpen
Pagina's: 1 ... 3 4 [5] 6   Omhoog
  Print  

Ga naar:  

Het Forum Fysiomanueel is een onderdeel van de website Fysiotherapeutisch Centrum Knieriem en van Bergen | disclamer