Forum Fysiomanueel

Vragen en antwoorden over (sport)
   fysiotherapie, manuele therapie
   en bekkentherapie
Logo
22 Mei 2012, 17:00:36 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Momenteel geen nieuws

Startpagina   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Wervel steeds weer vast door verkramping (wanhopig!!)  (gelezen 3049 keer)
0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic.
Sray
Gast
« Gepost op: 28 Augustus 2009, 02:47:41 »

Hoi allemaal,

Na wat zoeken op internet kwam ik dit forum tegen.

Ik wil hier mijn verhaal kwijt en hopelijk kan iemand mij helpen.

Ik wordt al enkele maanden behandeld door een fysiotherapeut en chiropractor vanwege een bepaalde klacht.

De klacht bevindt zich in de rechteronderrug - heup regio. Zoals het mij uitgelegd is is de klacht als volgt:

Door het verkrampen van een klein spiertje naast de wervelkolom (aan de rechterzijde ter hoogte van L4-L5) trekt dit spiertje aan de wervel waardoor de wervel telkens vast komt te zitten. Ik kan mijn rug soms zelf losmaken door op mijn rug op bed te gaan liggen en met gebogen knieen mijn knieen over de rand van het bed te laten hangen. Hierbij blijft mijn rug het matras wel aanraken.

Door deze "oefening" komt de wervel soms los, maar soms ook niet en dan moet de fysio en chiorpractor er weer aan te pas komen. 5 minuten ben ik dan binnen en weer buiten en weer een paar tientjes armer. Zo gaat dit nu al enkele maanden.

De behandeling door de fysio lijkt erg veel op de behandeling zoals op de foto boven aan dit forum. Op deze manier maken ze mijn rug weer los.

De verkramping treedt met name op bij langdurig autorijden en langdurig zitten. Helaas heb ik een kantoorbaan en zit ik dus veel aan een bureau.

Het schijnt een vaker voorkomend probleem te zijn (een collega heeft het ook soms), maar bij de meeste mensengaat dit probleem weg als de rug een paar keer losgemaakt is. Maar opvallend genoeg bij mij natuurlijk  niet!!

Wanhopig ben ik dus op zoek naar een oplossing. Ik heb al een andere bureaustoel gekocht, zelfs een op maat gemaakte auto stoel van 1300 euro en enkele 100-den euros aan de fysio en chiropractor besteed, mar nog steeds zonder zichtbare vooruitgang.

Herkent iemand mijn probleem ....en wie weet er een oplossing?

MOrgen heb ik overleg met mijn chiropractor om eventueel rontgensfotos en een scan te laten maken van mijn onderrug.
Laura
Gast
« Reactie #1 Gepost op: 01 September 2009, 14:48:38 »

Vraag de fysio ( of kijk op internet ) eens voor oefeningen voor de iliopsoas spier die loopt vanuit je rugwervel naar je heup wie weet geeft het jou verlichting ? niet geprobeerd is altijd mis he

beterschap

Laura
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar:  

Het Forum Fysiomanueel is een onderdeel van de website Fysiotherapeutisch Centrum Knieriem en van Bergen | disclamer