Betalingsvoorwaarden
Hoe we omgaan met rekeningen
Als we jou een rekening sturen, doen we dat altijd volgens de behandelingsovereenkomst. Dat is een overeenkomst die jij als patiënt/cliënt zelf sluit met jouw fysiotherapeut wanneer je de eerste afspraak maakt.
Kun je niet komen op een afspraak? Bijvoorbeeld omdat je griep hebt? Of omdat je een spoedvergadering hebt op je werk? Tuurlijk, dat kan gebeuren, geen punt. Maar geef dit wel 24 uur van tevoren aan ons door, anders kunnen we niet op tijd iemand anders bellen om jouw afspraak over te nemen. Vergeet je je afspraak af te bellen of ben je te laat met afmelden, dan moeten we je helaas toch een rekening sturen voor de afspraak. We hopen dat je dat begrijpt.
Sturen we je een rekening voor fysiotherapie dan verwachten we dat je binnen dertig dagen betaalt na de datum die je bovenaan de rekening ziet staan. Dat vinden we zelf best een ruimte betalingstermijn.
Voor ons is dat belangrijk, want we snappen dat je soms moet wachten op je loon of uitkering om onze rekening te betalen. Maar we hopen dat je begrijpt dat wij van dat geld zelf ook weer kosten moesten betalen die we maken in onze praktijk.
Betaal je niet op tijd, dus binnen dertig dagen, zonder overleg met ons? Dan mogen we incassomaatregelen nemen zonder je dit van tevoren te vertellen, zoals het inschakelen van een incassobureau. Je rekening wordt dan ook gelijk een tikje duurder. Want we moeten je volgens de wet een bepaalde rente berekenen.
Als we echt, echt heel veel moeite moeten doen om een rekening betaald te krijgen, dan zijn alle kosten voor jou. De kosten van bijvoorbeeld een rechtbank, maar ook die van een incassobureau.