Spring naar hoofd-inhoud Skip to page footer

Wat doe je met een klacht?

Wij proberen je altijd zo goed mogelijk te helpen in onze praktijk. Je vriendelijk te woord te staan aan de balie. Je de beste zorg te geven tijdens een afspraak. Toch kan het zijn dat je een klacht hebt. Over een van onze collega’s. Een fysiotherapeut of bijvoorbeeld een baliemedewerker. Als dat zo is, willen we je graag laten weten dat we een klachtenformulier hebben.

Maar voor je dat invult, raden we je aan om eerst te praten met onze collega waarover je ontevreden hebt. Heb je het gevoel dat dat gesprek niet of weinig oplost, dan kun je er ook verder over praten met de eigenaar van onze praktijk. Dat is Nicole van Bergen. Vind je het prettig om iemand die je kent mee te nemen bij dat gesprek? Voelt dat wat meer vertrouwd? Geen probleem!

Vind je het fijner of makkelijker om je klacht op te schrijven? Ook dat is prima. Vraag dan bij onze balie om een klachtenformulier. Vul het in en stuur het naar ons op of geef het af bij een van onze baliemedewerkers.

Als je hulp nodig hebt, omdat je bijvoorbeeld niet weet hoe je een gesprek moet hebben over je klacht. Mail dan naar patiëntenorganisatie Zorgbelang Nederland. Bij Zorgbelang kun je ook een probleem melden, in plaats van gelijk een klacht te melden.

Heb je met ons een gesprek gehad over je klacht, maar ben je na afloop nog steeds niet tevreden over wat we ermee doen of hoe we erop reageren? Dan kun je terecht bij drie organisaties met je klacht. Die organisaties kijken heel goed en precies naar je klachten en laten zich door niets en niemand sturen. Ze zijn dus onafhankelijk. Alle drie hebben ze andere mogelijkheden om op klachten te reageren.  

Het gaat om:

Klachtenregeling Fysiotherapie

Wij zijn volgens de Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz) aangesloten bij de Klachtenregeling Fysiotherapie. Ga je daarnaar toe met je klacht, dan kost je dat niets. Wel betaal je natuurlijk de kosten van een advocaat, als je die wilt inhuren.

Ga je met je klacht naar de Klachtenregeling Fysiotherapie, dan kijkt een klachtenfunctionaris daarnaar die op geen enkele manier verbonden is met onze praktijk. Hij of zij is dus echt onafhankelijk. Op de site van defysiotherapeut.com staat een formulier  om je klacht bij deze organisatie in te dienen. Vind je dat moeilijk? Bel ze dan op via T. 033 – 467 29 00. Een klachtenfunctionaris kan je verder helpen.

Meer informatie over de klachtenregeling   »